12 Ιουν 2007

Συνέντευξη του π. Αβέρκιου στο περιοδικό 10%


Αφιέρωμα: πίστη και ομοφυλοφιλία


Συνέντευξη


«Γκέι Κίνημα: ένδειξη βαθιάς ανθρωπιάς»


συνέντευξη στον Δημήτρη Αγγελίδη
σκίτσο: Χριστίνα Νεοφωτίστου


Tο 90% του άγαμου Κλήρου είναι ομοφυλόφιλοι.
Ένας τους τιμά τα ράσα που φορά.


Πολλοί αναρωτήθηκαν ποιος βρίσκεται πίσω από το ψευδώνυμο «πατέρας Αβέρκιος Εκκλησιάρχης», όπως είναι γνωστός ο δημιουργός του ιστολογίου «Κληρικοί Αδελφοποιημένοι» που έχει αναστατώσει πιστούς και ιερωμένους μιλώντας ανοιχτά για τις σχέσεις της Εκκλησίας με την ομοφυλοφιλία.

Είπαν ότι κινείται στον στενό κύκλο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ότι έχει προσωπικές φιλοδοξίες, ότι εκδικείται που δεν τον έκαναν δεσπότη. Τα μόνα στοιχεία που δηλώνει ο ίδιος είναι πως είναι άγαμος κληρικός στο χώρο της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ηλικίας σαράντα και πλέον, κι ότι πάνω από τη μισή ζωή του την έχει περάσει στην υπηρεσία της Εκκλησίας.

Δεν θέλησε να συναντηθούμε, ούτε να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικά. Προτίμησε τις γραπτές ερωταπαντήσεις - για ευνόητους, είπε, λόγους.

Όποιος κι αν βρίσκεται πίσω από το ψευδώνυμο, ο πατέρας Αβέρκιος Εκκλησιάρχης θέλει ν' ανοίξει τη συζήτηση για τις σχέσεις της Εκκλησίας με την ομοφυλοφιλία, για τις κορώνες περί κουσουριού, και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ομοφυλόφιλοι κληρικοί, που αποτελούν το 90%, όπως λέει, των άγαμων κληρικών και ιεραρχών.




Δεν έχουμε συνηθίσει ιερωμένους να μιλούν δημοσίως για την ομοφυλοφιλία κληρικών και λαϊκών χωρίς να ρίχνουν τον λίθο του αναθέματος.


Ναι, διότι ο δημόσιος προβληματισμός και διάλογος προϋποθέτουν ωριμότητα και ρεαλισμό, που λείπουν σήμερα από τους πιστούς μας και ακόμη περισσότερο από την ηγετική τάξη της Εκκλησίας.


Αναφέρετε στο μπλογκ ότι οι ομοφυλόφιλοι μεταξύ των άγαμων κληρικών, και μάλιστα στα υψηλόβαθμα κλιμάκια, ξεπερνούν το 90%. Ακούγεται υπερβολικό το ποσοστό.


Για όσους γνωρίζουν την κατάσταση από μέσα, το ποσοστό αυτό θεωρείται δεδομένο. Δεν δημιουργεί εντύπωση και δεν θεωρείται καθόλου υπερβολικό. Πρέπει , όμως, να έχει κανείς υπόψη ότι για τους γνωστούς λόγους κανείς δεν δηλώνει ομοφυλόφιλος, πολλοί μάλιστα προσπαθούν να εμφανιστούν δυναμικοί ετεροφυλόφιλοι. Ωστόσο, μέσα στους κόλπους του άγαμου κλήρου δεν κρατούνται μυστικά αυτού του είδους.


Αν είναι έτσι, τότε γιατί η Εκκλησία ξιφουλκεί τόσο συχνά και με τέτοια ένταση κατά της ομοφυλοφιλίας;


Περισσότερο για κοινωνικούς λόγους παρά για εκκλησιαστικούς. Έτσι, η ίδια η εκκλησιαστική ηγεσία, που στην πράξη καθόλου δεν εναντιώνεται στην ομοφυλοφιλία στον Κλήρο, θα 'λεγα μάλιστα το αντίθετο, κυρίως για κοινωνικούς λόγους δεν τολμά να θίξει το θέμα των ομοφυλόφιλων κληρικών και μάλιστα εμφανίζεται δημόσια ως επιτιμητής της ομοφυλοφιλίας. Μήπως το ίδιο δεν συμβαίνει και με τους πολιτικούς;


Είναι, λέτε, θέμα κοινωνικής προκατάληψης;


Ναι, όπως και θέμα εκκλησιαστικής νοοτροπίας και πολιτικής. Αν οι κοινωνικές συνθήκες στην Ελλάδα ευνοήσουν κάποτε το κίνημα των ομοφυλόφιλων, τότε και το πολιτικόφρον εκκλησιαστικό κατεστημένο θα αλλάξει αμέσως στάση παραμερίζοντας τις όποιες ξεπερασμένες ηθικολογίες.


Πού στηρίζετε αυτή την εκτίμηση;


Το εκκλησιαστικό κατεστημένο ενδιαφέρεται πώς να κρατήσει την εξουσία, κάνει πολιτική, εκκλησιαστική πολιτική. Τους κανόνες τους δημιουργεί ή τους καταργεί ή τους αφήνει να ατονήσουν ανάλογα με την πολιτική της στιγμής. Η ίδια τακτική ακολουθείται ακόμη πιο πιστά όταν πρόκειται για θέματα ερμηνείας της Αγίας Γραφής ή της Ιεράς Παράδοσης.


Για παράδειγμα;


Δείτε την ακτημοσύνη των μοναχών και των άγαμων κληρικών. Πόσοι είναι πραγματικά ακτήμονες; Πόσοι έχουν παραχωρήσει ό,τι έχουν και δεν έχουν στη μονή της μετανοίας τους, όπως επιτάσσουν οι Κανόνες της Εκκλησίας; Όλοι οι άγαμοι, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων που υποθέτω ότι θα υπάρχουν, αν και προσωπικά δεν γνωρίζω καμία, έχουν ακίνητη περιουσία, ένα ή περισσότερα διαμερίσματα, και αρκετές καταθέσεις σε τοπικές και ξένες τράπεζες.


Κάποιοι σας αντιτάσσουν την προϋπόθεση της παρθενίας των άγαμων κληρικών. Ένας άγαμος κληρικός, λένε, δεν επιτρέπεται να έχει σεξουαλικές σχέσεις, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες.


Ούτε αυτή η πρακτική εφαρμόζεται σήμερα, και μάλιστα αποδεικνύεται όλο και περισσότερο ανεφάρμοστη.


Θα προτείνατε να αναθεωρηθεί;


Είμαι υπέρ της κατάργησής της. Μήπως δεν έχει καταργηθεί ολότελα στην πράξη η παρθενία ως προϋπόθεση του γάμου; Δεν είδα κανέναν να θρηνεί και να κτυπιέται για την κατάργηση αυτή.


Μπορεί ένα μπλογκ να ανατρέψει τις κρατούσες αντιλήψεις σε ένα θέμα που θεωρείται ταμπού;


Το μπλογκ πρέπει να θεωρηθεί μια προσπάθεια συνεισφοράς στην αλλαγή μιας κατεστημένης νοοτροπίας. Δεν θα φέρει την αλλαγή, για να 'μαστε ρεαλιστές. Είναι όμως ένα βήμα προς μια νέα κατεύθυνση, την ανοικτή συζήτηση του επίμαχου θέματος της ομοφυλοφιλίας στον Κλήρο. Δημιουργήθηκε από την ανάγκη ν' αρχίσει επιτέλους ένας διάλογος που έπρεπε να είχε αρχίσει πριν δεκαετίες.


Τι θα απαντούσατε σε όσους πιθανόν σας αμφισβητήσουν την ιδιότητα του κληρικού;


Είναι ελεύθεροι να πιστεύουν ό,τι είναι σε θέση να τους υπαγορεύσει ο νους τους.
Από τα λίγα που έγραψα στο μπλογκ, απ' το λεξιλόγιο και το όλο ύφος, θα έπρεπε με σχετική ευκολία να διακρίνουν αν πρόκειται για τα γραφόμενα κληρικού ή λαϊκού. Θα ήθελαν, υποθέτω, να τους προσκομίσω το χειροτονητήριό μου, αλλά αδυνατώ να τους κάνω αυτή τη χάρη.


Σχεδιάζετε να μεταφέρετε την πρωτοβουλία εκτός Ίντερνετ;


Σ' αυτό το αρχικό στάδιο, όχι. Το Ίντερνετ προσφέρει την προστασία της απαιτούμενης ανωνυμίας ώστε να συνεχιστεί και να ριζώσει η προσπάθειά μας. Κάθε άλλη πρωτοβουλία κρίνεται πρόωρη και επικίνδυνη. Βλέπετε, η ηγεσία της Εκκλησίας αρνείται να στρέψει το βλέμμα γύρω της και επιμένει πως πρόβλημα ομοφυλόφιλων κληρικών δεν υφίσταται. Παραβλέπει βέβαια ότι με το να αρνείται το αίτημα για συζήτηση, το πρόβλημα γίνεται όλο και μεγαλύτερο.


Πώς ζει σήμερα ένας ομοφυλόφιλος κληρικός;


Μην έχοντας επίσημη κάλυψη από το κατεστημένο της Εκκλησίας, βιώνει καθημερινά έντονη αβεβαιότητα, αισθάνεται ξεκρέμαστος και απροστάτευτος. Είναι αναγκασμένος να κρύβεται διαρκώς, να υποκρίνεται και να εμφανίζεται πολλές φορές ακόμη και κατήγορος των ομοφυλόφιλων. Έτσι, κάτω από το βάρος των εκκλησιαστικών και κοινωνικών πιέσεων, αναπτύσσει μια ιδιαίτερη ψυχολογία που έχει εμφανείς επιπτώσεις στην ομαλή και φυσιολογική εξάσκηση του λειτουργήματός του.


Ανεξαρτήτως των πιέσεων, μπορεί ένας άγαμος κληρικός ή ιεράρχης να εκπληρώνει σωστά τα καθήκοντά του αν έχει σεξουαλική ζωή;


Ασφαλώς και μπορεί. Η σεξουαλικότητα, είτε ομοφυλοφιλικής είτε ετεροφυλοφιλικής τάσης, δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα για την άρτια εκπλήρωση καθηκόντων εκ μέρους υψηλόβαθμου ή χαμηλόβαθμου κληρικού. Υπάρχουν εκατοντάδες παραδείγματα.


Πώς εξηγείτε την τόσο μεγάλη συγκέντρωση ομοφυλόφιλων στον Κλήρο;


Οι λόγοι είναι πολλοί. Γενικά, ο χώρος του άγαμου Κλήρου προσφέρεται ως καταφύγιο για κάθε ομοφυλόφιλο. Είναι χώρος που παρέχει κοινωνική κάλυψη, οικονομική άνεση και αξιοπρεπή επαγγελματική θέση.


Αυτοί οι λόγοι είναι κοσμικού χαρακτήρα. Θα έπρεπε να αποτελούν κριτήριο για να γίνει κάποιος κληρικός;


Δεν θα έπρεπε να είναι έτσι τα πράγματα, αλλά δυστυχώς είναι. Κριτήριο για την ένταξη στον Κλήρο θα έπρεπε να ήταν ο κατά Χριστόν ζήλος και η κατάλληλη πνευματική προετοιμασία του υποψήφιου κληρικού. Ας μην παραβλέπουμε, πάντως, ότι η ένταξη ομοφυλόφιλων στον Κλήρο ευνοείται και από την εκκλησιαστική ηγεσία, υπό τον όρο να μη δημοσιοποιείται, διαφορετικά δεν θα υπήρχαν τόσοι ομοφυλόφιλοι κληρικοί σήμερα.


Υπάρχει δηλαδή απόσταση λόγων και έργων στην ηγεσία της Εκκλησίας;


Ασφαλώς και υπάρχει. Αν δεν υπήρχε, δεν θα είχαμε σήμερα πρόβλημα. Ενωμένοι θα αντιμετωπίζαμε την απαρχαιωμένη κοινωνική νοοτροπία κατά τον πιο αποτελεσματικό τρόπο. Ενώ τώρα ο καθείς δημοσίως καταδικάζει την ομοφυλοφιλία, αλλά στην πράξη ...


Η Εκκλησία λέει πάντως ότι καταδικάζει την ομοφυλοφιλία ως αμάρτημα, αλλά αγκαλιάζει τους ομοφυλόφιλους.


Η κατεστημένη διδασκαλία της Εκκλησίας χαρακτηρίζει την ομοφυλοφιλία σοβαρό «αμάρτημα». Συνεπώς η Εκκλησία αγκαλιάζει τους κατ' αυτήν αμαρτωλούς ομοφυλόφιλους με σκοπό να τους οδηγήσει στη μετάνοια και να τους «κόψει το κακό κουσούρι», όπως λέει. Στην προσπάθεια αυτή, το εκκλησιαστικό κατεστημένο δημιουργεί διάφορες απαγορευτικές αντι-ομοφυλοφιλικές διατάξεις, καλλιεργώντας έτσι ένα άδικο καθεστώς διακρίσεων εναντίον των ίδιων των ομοφυλόφιλων.


Εσείς τι σκέφτεστε όταν ακούτε τον Αρχιεπίσκοπο να χαρακτηρίζει την ομοφυλοφιλία «κουσούρι»;


Σκέφτομαι συνήθως διάσημους ειδικούς που επιμένουν πως «η εμπειρική παρατήρηση και οι επιστημονικές νόρμες στηρίζουν ότι η ομοφυλοφιλία είναι φυσιολογική και δεν έχει κανένα χαρακτηριστικό ψυχοπαθολογικής συμπεριφοράς».


Ο αρχιεπίσκοπος αναφέρεται συχνά στην ομοφυλοφιλία ως ένδειξη «παρακμής» και «αποχριστιανισμού» της ελληνικής κοινωνίας. Εσείς τι λέτε;


Το αντίθετο θα υποστήριζα. Τα κινήματα για αναγνώριση των δικαιωμάτων των ομοφυλοφίλων είναι ένδειξη βαθιάς ανθρωπιάς και προχωρημένου πολιτισμού μιας κοινωνίας. Ούτε καταλαβαίνω τι σχέση έχει ο αποχριστιανισμός της ελληνικής κοινωνίας μας με την ομοφυλοφιλία. Οι ομοφυλόφιλοι δεν είναι μήπως χριστιανοί, και μάλιστα ευσεβέστατοι ως επί το πλείστον;


Ποια ρήση από τις Γραφές θα απευθύνατε στην εκκλησιαστική ηγεσία;


«Ο ούν διδάσκων έτερον, σεαυτόν ου διδάσκεις;» (Προς Ρωμαίους 2, 21)


Στο μπλογκ μιλάτε για την ακολουθία της αδελφοποιήσεως μεταξύ πιστών ή κληρικών, η οποία καταργήθηκε. Τι ήταν η αδελφοποίηση;


Παραμένει αίνιγμα μέχρι σήμερα. Η σημερινή κατεστημένη εκκλησιαστική άποψη θέλει την αδελφοποίηση μια παλιά εκκλησιαστική πράξη με την οποία ευλογούνταν οι σχέσεις μεταξύ ανθρώπων, προκειμένου να ενισχυθούν περισσότερο σε αδελφική βάση. Η άποψη αυτή παρουσιάζει πολλά κενά. Το βέβαιο είναι πως η αδελφοποίηση είναι αρχαιότατη πράξη της Εκκλησίας, που πέρασε από ποικίλα στάδια εξέλιξης, προφανώς ανάλογα με τις κοινωνικές αντιλήψεις κάθε εποχής και περιοχής, για να καταλήξει σε κάποια μορφή περίπου όμοια μ' αυτή της κατεστημένης εκκλησιαστικής άποψης.


Αφορούσε στην πράξη και σεξουαλικές σχέσεις;


Υπάρχουν θετικές ενδείξεις προς αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει να σημειωθεί μια επιστολή του Κλήμεντος Αλεξανδρείας που βρέθηκε από τον καθηγητή Μόρτον Σμιθ του πανεπιστήμιου του Yale στο μοναστήρι του Αγίου Σάββα στην Παλαιστίνη. Στην επιστολή περιγράφεται η τελετή της κατήχησης των αδελφοποιημένων ομάδων νέων, μια τελετή καθόλου, θα έλεγα, παραδοσιακή.


Γιατί καταργήθηκε;


Παραμένει άγνωστο το γιατί, όπως και το πότε. Για πρώτη φορά καταργήθηκε στη βυζαντινή εποχή, αλλά φαίνεται πως η επίσημη κατάργηση δεν εφαρμόστηκε στην πράξη, διότι αιώνες αργότερα η Εκκλησία της Ελλάδος την κατάργησε για δεύτερη φορά, γύρω στο 1850. Είναι η μοναδική περίπτωση εκκλησιαστικής λειτουργικής πράξης που καταργείται, επαναφέρεται και επανακαταργείται. Αυτό δημιουργεί δικαιολογημένες υποψίες. Όλα δείχνουν πως εξωτερικοί λόγοι, όχι εκκλησιαστικοί ή δογματικοί, προσδιόρισαν τελικά την πορεία της.


Πώς θα περιγράφατε με μια φράση την κατ' εσάς ιδανική Εκκλησία;


Ως χώρο συνάντησης και αγαπητικής συνύπαρξης όλων των πιστευόντων εις Χριστόν ανεξάρτητα από την κοινωνική ή άλλη προέλευση και τάση τους. Οι διακρίσεις και τα μισαλλόδοξα κηρύγματα δεν έχουν καμία σχέση με το χριστιανικό μήνυμα της αγάπης, που θέλει την Εκκλησία να αγκαλιάζει τους πάντες χωρίς εξαίρεση και χωρίς διακρίσεις.


Τι θα απαντούσατε σε όσους λένε πως όποιος δεν είναι διατεθειμένος να ακολουθήσει τις ισχύουσες επιταγές της Εκκλησίας δεν πρέπει να γίνεται κληρικός;


Οι επιταγές είναι έργα ανθρώπων, δεν είναι Ευαγγέλιο. Ο Χριστός των Ευαγγελίων, ενώ στράφηκε και επιτίμησε πολλές κατηγορίες ανθρώπων, ουδέποτε καταδίκασε την ομοφυλοφιλία. Δεν υπήρχαν άραγε ομοφυλόφιλοι την εποχή εκείνη;


Τι θα λέγατε σε όσους ζητούν να τεθούν εκτός Εκκλησίας όλοι οι ομοφυλόφιλοι, ανεξαρτήτως της θέσης τους στην ιεραρχία;


Δεν είναι ρεαλιστικό το σενάριο. Ομοφυλόφιλοι ιεράρχες, ιερείς, πιστοί και μοναχοί υπήρχαν πάντοτε στην Εκκλησία και τα μοναστήρια κάθε εποχής. Χωρίς αυτούς, που ήταν και είναι λεγεώνες, πώς θα επιβίωνε η Εκκλησία όπως τη γνωρίζουμε σήμερα;


Χρησιμοποιείται, αλήθεια, η ομοφυλοφιλία ως μέσο εκβιασμών εντός της Εκκλησίας;


Χρειάζεται απάντηση; Όταν πρόκειται να ξεπαστρευτεί κάποιος, όλα τα μέσα είναι επιτρεπτά. Τις περισσότερες φορές ομοφυλόφιλοι κατηγορούν ομοφυλόφιλους επί ομοφυλοφιλία. Αυτά είναι συνηθισμένα φαινόμενα στον χώρο της εκκλησιαστικής διοίκησης.


Εσείς πώς θα αντιμετωπίζατε κάποιον που στο μυστήριο της εξομολόγησης σας λέει ότι είναι ομοφυλόφιλος;


Θα του μιλούσα όπως μιλώ σε κάθε άλλο πιστό που έχει κάποιο πρόβλημα με τη σεξουαλικότητα του, ξεπερνώντας το απατηλό δίλημμα ετεροφυλοφιλία-ομοφυλοφιλία.


Και τι θα συμβουλεύατε κάποιον νεαρό ομοφυλόφιλο που σας λέει ότι θέλει να γίνει κληρικός;


Να προχωρήσει στην εκπλήρωση του στόχου του αγνοώντας τις αντιφατικές ηθικιστικές διδασκαλίες του εκκλησιαστικού κατεστημένου, αλλά γνωρίζοντας συγχρόνως ότι η ζωή του, αν πιστεύει, θα είναι ένα διαρκές προσωπικό δράμα και μόνο στην πίστη του θα βρει αποκούμπι.


(Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε, ελαφρώς τροποποιημένη, και στο περιοδικό Ε της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, τεύχος 10ης Ιουνίου 2007).


42 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ καλή η συνέντευξη σου πάτερ Αβέρκιε. Κι εμείς που νομίσαμε ότι η πρωτοβουλία σου ήταν ληξιπρόθεσμη! Συγχαρητήρια για ένα ακόμη βήμα προς τη νίκη (π.Π.)

Ανώνυμος είπε...

Η παρακμή της ελληνικής εκκλησίας, και ειδικά των λεγόμενων "αγάμων" κληρικών, είναι κάτι το δεδομένο. Κι εσύ π. Αβέρκιε, είσαι ένα κομμάτι αυτής της παρακμής. Να με συμπαθάς που στο λέω έτσι χύμα, αλλά δε με πείθεις ότι είσαι ιδεαλιστής κι ότι αγωνίζεσαι για μια ιδέα. Για το καλό το δικό σου και μόνο κάνεις ό,τι κάνεις.
Όσον αφορά στα της συνέντευξης:
Όσο δε δίνεται καμία απόδειξη, όλα μένουν μετέωρα. Δε διαφωνώ επί της ουσίας, στο ξαναλέω, ζω κι εγώ σε πόλη και σας βλέπω εσάς τους "αγάμους", τα πράγματα είναι εξώφθαλμα. Μόνο που όσο δεν υπάρχει τόλμη, από μέρους σου ή από μέρους άλλων "αδελφοποιημένων", όλα όσα λέτε μου ακούγονται σαν γκρίνια, και όχι σαν δυναμική διαμαρτυρία.

Προς π.Π: ποια είναι η νίκη; η σεξουαλική απελευθέρωση;

vnv

Ανώνυμος είπε...

Δεν είμαι του χώρου ούτε της αδελφοποιημένης παρέας. Η συνέντευξη όμως ήταν άριστη. Τα σύκα, σύκα .....

Unknown είπε...

Ο Ανώνυμος vnv, παληκαράς κατα τα άλλα (πλην της ανωνυμίας του), συνιστά να βγουν οι αδελφοποιημένοι κληρικοί σαν τον Αβέρκιο από την ανωνυμία προκειμένου να δείξουν τόλμη και για ναναι η διαμαρτυρία τους "δυναμική". Που ζείς φίλε; Αυτοί οι αδελφοποιημένοι μπλογκίστες θα την πληρώσουν δηλαδή; Ενώ οι άλλες βολεμένες αδερφάρες που ενίοτε παριστάνουν και τους άνδρες τους πολλά βαρείς θα αναδεικνύονται τιμωροί και παραδειγματιστές; Εξωπράγματος είσαι, κύριε vnv. Τί λέω; ΕΞΩΓΗΙΝΟΣ !!!

Ανώνυμος είπε...

Αβέρκιε μπράβο. Δεν με ενδιαφέρουν τα κίνητρά σου αλλά τα είπες πολύ ωραία και αληθινά. Αν κίνητρό σου είναι το προσωπικό και πάλι μπράβο. Αγωνίζεσαι για τα δικαιώματά σου. Έτσι προχωρά η κοινωνία. Αυτή η χυδαία υποκρισία Χριστόδουλου και Σία πρέπει να πολεμηθεί. Έχει θράσος και βρίζει τη στιγμή που η φωλιά του είναι τρομερά λερωμένη και οι βρωμιές του αποδεικνύονται πανεύκολα από τα πραγματικά γεγονότα που ήλθαν στο φως. Ναρκωέμποροι, Κολοσούζες, Θεόκλητοι, Παντελεήμονες, Γιοσάκηδες, Καλλίνικοι, ξενοδοχεία με χαρούμενες παρέες, πολυτελής διαβίωση, κοτόπουλα και τάγκα της Αλληλεγγύης. Βρίζει τον ΣΥΝ αλλά νομίζω πως στο τέλος θα εισπράξει την απάντηση που του αξίζει γιατί διαπράττει ύβρη.

Ανώνυμος είπε...

Ευχαριστώ, επώνυμε Θωμά...

Μάλλον δεν κατάλαβες τίποτα.
Καταρχάς, δεν απαίτησα από κανέναν, ούτε και από τον Αβέρκιο, να κάνει τίποτα. Απλά είπα τη γνώμη μου, ότι δηλαδή η κίνησή του αυτή (το blog και όλες οι συνεντεύξεις που έδωσε και που θα δώσει), όσο στερείται τη δυναμική των στοιχείων, θα παραμένει μόνο ένας χώρος διατύπωσης γνώμης και τίποτα παραπάνω. Και αυτό σε κάθε περίπτωση καλό θα ήταν, μόνο που για το θέμα με το οποίο ασχολείται δεν αρκεί μόνο να διατυπώνουμε γνώμες. Αυτό που λέει ο Αβέρκιος, ότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι ομοφυλόφιλοι, μόνο κάτι καινούριο δεν είναι (δε νομίζω να έχεις άλλη άποψη για αυτό;) Αν η ύπαρξη του blog εξαντλείται μόνο στο να μας πει αυτό, δε λέει και τίποτα... Αν θέλει να καταφέρει το κάτι παραπάνω, ας αναφέρει στοιχεία.
Δε χρειάζεται να αποκαλυφθεί. Φαντάζομαι κι εγώ, όπως κι εσύ και κάθε μέσος άνθρωπος, το διωγμό που θα αντιμετωπίσει από τους προϊσταμένους του. Αν όμως επιμένει να λέει ότι οι περισσότεροι από τους μεγαλοκληρικούς είναι τέτοιοι, ας μας πει και κάτι παραπάνω, ας μας πει κάποια ονόματα, φαντάζομαι θα ξέρει.

Όσο για το προσωπικό δικαίωμα του έρωτα, ετερο- ή ομο-.
Δε νομίζω να του το στέρησε κανείς του Αβέρκιου να κάνει ό,τι θέλει με το κορμί του. Κανείς δεν τον υποχρέωσε να είναι gay ή straight ή ό,τι άλλο. Δε νομίζω να αγωνίζεται για αυτό. Ούτε αγωνίζεται να πέσει η λαίλαπα της υποκρισίας από το χώρο τον οποίο υπηρετεί. Αυτό που θέλει είναι να είναι ενεργός ομοφυλόφιλος και ταυτόχρονα να είναι και κληρικός, και μάλιστα να καμαρώνει και για τα δύο.
Για πολλούς λόγους, αγαπητέ Θωμά και αγαπητέ Αβέρκιε, αυτά τα δύο είναι ασυμβίβαστα. Ας διαλέξει. Ελεύθερος είναι.

Πάντως, κύριε Θωμά, καλά θα κάνεις να κρύβεις λίγο το ρατσισμό σου απέναντι στις "αδερφάρες"...

vnv

Unknown είπε...

ΠΡΟΣ vnv
Aν δεν καταλαβα σωστά, είμαι πρόθυμος να το αναγνωρίσω.

Τώρα, τί να αποκαλύψει ο Αβέρκιος παραπάνω απ'όσα καταγγέλλουν συνέχεια οι μπλογκίστες;
Μήπως ο Αβέρκιος ή οι μπλογκίστες είναι της κατασκοπείας ώστε να κατέχουν αποδεικτικές λεπτομέρειες.
Αλλα και να είχαν τέτοια αποδεικτικά στοιχεία, τί θα άλλαζε;

Εν πάση περιπτώσει, το μπλογκ του Αβέρκιου, όπως το βλέπω εγώ, ενημερώνει τους μπλογκίστες σε θέματα ομοφυλοφιλίας των κληρικών και αποκαλύπτει συχνά λεπτομέρειες άγνωστες ή γνωστές αλλά ξεχασμένες στο ντουλάπι του χρόνου. Εγώ έμαθα πολλά που δε γνώριζα για τις ακατανόμαστες Μπάρθα, Μπέμπα Μπλανς, Κούλα και άλλες. Αν δεν υπήρχε αυτό μπλογκ, πώς θα τα γνώριζα, αφού δεν ανήκω σ'αυτό τον κύκλο; Πάντως, τα διαρκώς καταγραφόμενα εδώ στο μπλογκ δίνουν το στίγμα.

Το μπλογκ, όπως και πάλι το βλέπω εγώ, αποτελεί μια συνεχή υπόμνηση ότι το πρόβλημα των ομοφυλόφιλων κληρικών υπάρχει και ότι, εφόσο παραμένει άλυτο, το μεγαλύτερο ποσοστό των "αδελφοποιημένων" κληρικών θα αδικείται πάντοτε και θα κατατρέχεται από το ομοφυλοφιλικό κατεστημένο της Εκκλησίας. Δεν είναι αυτό "διαμαρτυρία";

Δεν εναντιώνομαι στους ομοφυλόφιλους αλλά συμπαθώ τους αδικημένους.

Οσο για τα "ασυμβίβαστα", "ασυμβίβαστα" είναι για την παραδοσιακή εκκλησιαστική διδασκαλία, αυτήν που έφτιαξε το εκκλησιαστικό κατεστημένο. Τα άλλα θρησκευτικά Δόγματα (Αγγλικανοί, Προτεστάντες) πώς δεν βλέπουν αυτό το "ασυμβίβαστο"; Προφανώς διότι ξέρουμε να διαβάζουμε τα Ευαγγέλια καλύτερα απ'αυτούς...

Ανώνυμος είπε...

Μα όλοι λένε, και κανείς δεν αποδεικνύει, αυτό είναι ένα πρόβλημα, δε νομίζεις; Και βέβαια θα συμφωνήσω ότι δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά, και τουλάχιστον μερικά από όσα ακούγονται κάπου βασίζονται στην πραγματικότητα. Αλλά πάλι αδελφάκι μου, τόσα χρόνια ο κόσμος τό'χει τούμπανο κι εμείς κρυφό καμάρι με τους δεσποτάδες και τις παρέες τους, αλλά ελάχιστα έως τίποτα δεν αποδεικνύονται. Από ένα σημείο και μετά, έχω την αίσθηση ότι βάλουμε επί δικαίων και αδίκων.

Το πρόβλημα των ομοφυλόφιλων κληρικών υπάρχει. Αλλά για ποιον είναι πρόβλημα πρωτίστως; Αν είναι για τους ίδιους, δεν έχουν παρά να επιδείξουν τη στοιχειώδη γενναιότητα, που μέχρι και ο Κολοσούσας επέδειξε, και να επιλέξουν. Αλλά όπως θα διάβασες και στη συνέντευξη του Αβέρκιου, καλά περνάν να καλύπτονται πίσω από τους μισθούς και τα τυχερά και να κάνουν τη ζωούλα τους. Κατά την ταπεινή μου γνώμη, μόνον αδικημένοι δεν είναι. Και αν θές, ένας ομοφυλόφιλος κληρικός δεν κρύβεται περισσότερο και δεν καταπιέζεται περισσότερο από έναν ομοφυλόφιλο δικαστικό, αστυνομικό, στρατιωτικό (για θυμήσου τί έγινε με εκείνον τον αξιωματικό της αεροπορίας με το string...). Όλα είναι μέσα στις επιλογές του.

Για να ανοίξω άλλο θέμα, το πρόβλημα με τους ανώτατους κληρικούς είναι -κατά τη γνώμη μου- το εξής: επειδή πιέζονται στο να μένουν ανέραστοι (αυτοί είναι η πίεση που δέχονται), καταπιέζουν όλους όσους εκφράζουν κάποιο ερωτισμό, ετερο- ή ομο-, το ίδιο κάνει για αυτούς. Γνωρίζω περιπτώσεις κληρικών που διώχτηκαν επειδή είχαν σχέσεις με γυναίκες, επίσης είναι γνωστή η εμμονή της εκκλησίας να μην επιτρέπει συλλήβδην στους χήρους κληρικούς δεύτερο γάμο.
Η διαφωνία μου με τον Αβέρκιο (μια από τις πολλές) είναι ότι οι δεσποτάδες δεν είναι ομοφυλόφιλοι, αλλά τύποι εντελώς ψυχροί και ανέραστοι, πολύ ρηχοί έως επίπεδοι πνευματικά. Έτσι είναι και οι περισσότεροι wannabe δεσποτάδες, οι αρχιμανδρίτες των Αθηνών και των περιχώρων, που συνωστίζονται για μια θέση στον (επισκοπικό) ήλιο. Μέσα σε αυτούς μειοψηφία είναι οι ενεργοί ομοφυλόφιλοι, ή και οι ενεργοί ετεροφυλόφιλοι. Και όλοι αυτοί δεν αδικούνται από κανέναν, παρά μόνο από τη δική τους επιλογή. Ίσα-ίσα που αδικούν και καταπιέζουν οικογενειάρχες κληρικούς, των οποίων είναι (λόγω αγαμίας) προϊστάμενοι... Αυτοί, οι απλοί παπάδες, είναι που κατατρέχονται από το εκκλησιαστικό κατεστημένο, και όχι οι αρχιμανδρίτες, ειδικά οι ομοφυλόφιλοι. Αυτό το είπε με άλλα λόγια στη συνέντευξη κι ο Αβέρκιος, ότι γενικά προτιμάται ένας κληρικός άμα έχει το κουσούρι, γιατί τότε είναι ή δικός μας ή του χεριού μας.

Θα ήθελα τέλος, απευθυνόμενος στον Αβέρκιο να πω τα εξής.
Το ότι ο Χριστός δεν αναφέρθηκε ρητά στην ομοφυλοφιλία, δε σημαίνει ότι και την αποδέχεται, ειδικά όταν αυτή αφορά κληρικούς. Δεν αναφέρθηκε ο Χριστός ούτε στην κτηνοβασία, ούτε στην παιδεραστία, μήπως αυτό λέει τίποτα; Η ομοφυλοφιλία, όπως θα ξέρεις, ήταν και εκείνη την εποχή (άδικα κατά τη γνώμη μου, αλλά ήταν) όχι απλώς αμάρτημα αλλά αδίκημα που επέσυρε ποινή. Απαξιωτικά μίλησαν για αυτή και ο Ιούδας στην επιστολή του, και ο Παύλος. Το θέμα με την ομοφυλοφιλία τότε ήταν τόσο σαφές, ώστε δε χρειαζόταν ο Χριστός να κάνει ειδική μνεία. Το να λες ότι επειδή ο Χριστός δεν αναφέρθηκε ρητά σε αυτή, σημαίνει ότι την αποδεχόταν είναι νομικίστικο επιχείρημα.
Φαντάζομαι ότι ως κληρικός έχεις υπόψη σου τους κανόνες των Αγίων Αποστόλων, του Μ. Βασιλείου, του Αγ. Ιωάννου κ.α. που υπάρχουν στο Πηδάλιο. Θα ξέρεις ότι οποιαδήποτε εξωσυζυγική πράξη, οποιαδήποτε, ετερο- ή ομο- αποτελεί αφενός κώλυμα για την ιεροσύνη, αφετέρου λόγο καθαίρεσης. Το να λες πάλι ότι επειδή εμείς ή οι δεσποτάδες δεν εφαρμόζουμε τους κανόνες και παρανομούμε, τότε δεν τους χρειαζόμαστε τους κανόνες, πάλι νομικίστικο επιχείρημα είναι.

Γενικά φίλε μου, από την ορθόδοξη χριστιανική πλευρά, το πρόβλημά σου έχει ως εξής: δεν μπορείς με το ίδιο στόμα που υποτίθεται ότι μεταλαμβάνεις το σώμα και το αίμα αυτού που πιστεύεις, με αυτό το στόμα να φιλάς και να γλύφεις ανθρώπινα μέλη (με συγχωρείς πάλι που στα λέω έτσι ωμά, δε θέλω να σε προσβάλλω), ούτε με τα χέρια σου που πιάνουν και μελίζουν το σώμα αυτού που πιστεύεις να πιάνεις ανάλογα... Διάλεξε αυτό που θες περισσότερο ή έστω αυτό που μπορείς, τελοσπάντων δεν είναι όλοι οι άνθρωποι για αυτή τη δουλειά. Και μη μου βάλεις πάλι το δίλημμα ότι θέλεις και μπορείς και τα δύο. Εγώ που είμαι παντρεμένος με μία γυναίκα, θέλω και μία άλλη. Μπορώ; Μήπως δεν καταπιέζομαι που δε μπορώ να έχω και τις δύο; Κάτι τέτοιο κάνεις κι εσύ. Θέλεις και την πίτα ολόκληρη, και το σκύλο χορτάτο. Μονά ζυγά δικά σου.

vnv

Unknown είπε...

Ωραία, παραπολύ ωραία, η συνέντευξη σου, π. Αβέρκιε. Χάρηκα ιδιαίτερα εκείνα περί ιστορικής εξέλιξης της αδελφοποίησης. Είναι εύστοχα διατυπωμένα. Δε μετανοιώνω για τη συμμετοχή μου στο διάλογο αυτού του ιστολόγιου. Συγχαρητήρια.

Ανώνυμος είπε...

Ρε νην μας δουλεύεις; Ανέραστοι δεν υπάρχουν παρά μόνο στη φαντασία σου. Αν υπήρχαν ανέραστοι δεσποτάδες θα καθαιρούσαν με την ίδια ηδονή που καθαιρούν παπαδίσκους για ασήμαντες αφορμές, θα καθαιρούσαν λέω και τους αποδεδειγμένα τουλάχιστον ερωτύλους. Δεν βλέπεις πως ούτε τον Γιοσάκη δεν έχει το κουράγιο να καθαιρέσει ο αρχιεπίσκοπος; Ούτε τον Παντελή της Αττικής, ούτε παιδεραστές παπάδες καταδικασμένους από τη δικαιοσύνη., διάβασα σε ένα ποστ για κάποιον παπά διαφθορέα παιδιών Πέτρο Παπουτσάκη με 20 χρόνια φυλακή που παραμένει ιερέας. Ρώτησα είναι πέρα για πέρα αλήθεια. Πάνε ρώτα στην Αγια Παρασκευή Αττικής. Αθώοι και οι Στέφανοι, Νικηφόροι, Θεόκλητοι, Καλλίνικοι, Λέρου, Λήμνου, Κορινθίας με τις Λούλες και λοιποί όμοιοι. Έξω από τη φυλακή και ο Γρηγόρης Μιχαλόπουλος καταδικασμένος για εκβιασμούς, και να τα παράσημα από τους δεσποτάδες. Θυμάμαι και τον Πρεβέζης Στυλιανό που κι αυτός πέθανε επίσκοπος κι ας είχε γίνει χαμός. Όλοι βράζουν στο ίδιο ζουμί. Η υποκρισία είναι το αμάρτημα όχι ο ερωτισμός. Όσο για σένα μη καταπιέζεσαι άδικα. Πήγαινε με καμιά μικρούλα. Θα ξελαμπικάρει το θολωμένο από τη στέρηση μυαλό σου και θα το απολαμβάνεις μετά καλύτερα με τη γυναικούλα σου, που όσο να πεις τη βαρέθηκες-κάτι ξέρω που σου λέω. Έτσι μας έκανε ο θεός σου, αυτός έκανε και τις αδελφές,όχι να τους ζητάει και τα ρέστα όπως τον παρουσιάζεις. Πάει πολύ

Ανώνυμος είπε...

Οι ύβρεις χαρακτηρίζουν αυτόν που τις χρησιμοποιεί και κανέναν άλλο.

vnv

Ανώνυμος είπε...

Aποδείξεις ζητά ο νην, όταν τα εκκλησιαστικά δόγματα είναι αναπόδεικτα. Να η ηθική σας κε νην.

ΠΑΝΔΩΡΑ "ΒΗΜΑ" - 6/3/2007

Πολύ κακό για το τίποτε η φασαρία για την διήμερη διαμονή του Αρχιεπισκόπου Χριστοδουλου στο αγαπημένο του « four seasons» του Μιλάνου.
Το συνολικό κόστος των 3.537 ευρω ασφαλώς δεν είναι ευκαταφρόνητο, όμως ο κάθε καλοπροαίρετος άνθρωπος οφείλει να αναγνωρίσει στον Μακαριότατο ότι υπήρξε συνετός ως προς το οικονομικό ζήτημα.
Λόγου χάρη άλλος στην θέση του ίσως είχε βολέψει τον συνοδό του σε άλλο δωμάτιο φθηνότερο.
Όχι όμως ο Αρχιεπίσκοπος, ο οποίος ούτε μείωσε τον συνοδό του, ούτε επιβάρυνε το ταμείο της Αρχιεπισκοπής ( η τέλος πάντων του ευγενούς και γαλαντόμου χορηγού του )με το κόστος ενός ακόμα δωματίου, αλλά μοιράστηκε την δική του σουίτα με τον συνοδό του. Προφανώς δε μοιράστηκε και το κρεβάτι του διότι βάσει της ίδιας λογικής θα ήταν μάλλον αντιχριστιανικό αν κρατούσε για τον εαυτό του ένα υπερδιπλο κρεβάτι και έστελνε τον συνοδό του στον καναπέ.

Είναι αυτονόητο ότι δεν μπορεί να υπάρχει τίποτε επιλήψιμο στην περίπτωση δυο καλόγερων που μοιράζονται το ίδιο κρεβάτι. Αν επρόκειτο για δυο λαϊκούς ίσως ετίθετο ένα ζήτημα, όχι όμως για δυο ανθρώπους που έχουν πάρει όρκο αγαμίας ενώπιον του Θεού. Και εν πάση περιπτώσει, ας μην μας διαφεύγει ότι, στην κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα του ξενοδοχείου που λατρεύουν οι σχεδιαστές μόδας και τα μοντέλα, η περίπτωση δυο ανδρών που μοιράζονται το ίδιο δωμάτιο δεν προξενεί εντυπώσεις.

Αν μάλιστα συνοδός του Μακαριότατου ήταν ο παχύς διάκος που έχουμε συνηθίσει πια να τον βλέπουμε στο πλευρό του Αρχιεπισκόπου εδώ και αρκετούς μήνες, τότε η Εκκλησία θα πρέπει να μένει υποχρεωμένη έναντι του « four seasons»του Μιλάνου, διότι θα μπορούσε να τους έχει χρεώσει έως και τρία άτομα.

Μαθαίνω πάντως ότι οι χειμερινές διακοπές του Αρχιεπισκόπου δεν περιορίστηκαν στο διήμερο του Μιλάνου. Ο Μακαριότατος και η παρέα του έφθασαν εκεί κατευθείαν από την Ελβετία, όπου είχαν περάσει τέσσερις ημέρες. Στην συντροφιά του περιλαμβάνονταν ο υπέργηρος τέως Μητροπολίτης Πειραιώς Καλλίνικος ( που έχει αποκτήσει και νέο προσωνύμιο στους κύκλους της Ιεραρχίας ) ο Δημητριάδος Ιγνάτιος και ο Δημήτρης Φουρλεμαδης της «Αλληλεγγύης»…

Ανώνυμος είπε...

Πού χάθηκες ρε αβέρκιε, κι εσύ στο αρεταίιο για ευλογία;

Ανώνυμος είπε...

Αυτή η καινούρια κατηγορία των ΑΝΕΡΑΣΤΩΝ που βγήκε ξαφνικά στη μέση με προβληματίζει. Τί θα πεί ανέραστος; Αυτός που δεν έχει σχέσεις με άλλο άνθρωπο, αρσενικό ή θηλυκό; Αν είναι έτσι, οκέι. Ανέραστοι όμως δεν είναι αυτοί που επιδίδονται σε αυτοικανοποιητικά παιχνίδια, οι αυνανιζόμενοι. Προσωπικά δεν γνωρίζω άνθρωπο που δεν έχει κάποια σεξουαλική δραστηριότητα, έστω αραιά και που. Δεν γνωρίζω ανέραστους ουτε νομίζω πως υπάρχουν αυτό το είδος σ'αυτή τη γή. Λίγη σοβαρότητα, κύριοι.

Ανώνυμος είπε...

"ανέραστος": αυτός που δεν έχει γνωρίσει /που δεν έχει εμπνεύσει τον έρωτα.

Και όμως υπάρχουν...

vnv

Unknown είπε...

Δε σας καταλαβαίνα ρε παιδιά. Φωνάζετε για το four seasons του Μιλάνου και τα 3573 ευρώ που ξόδεψε η κακόμοιρη Μπέμπα Μπλανς! Αυτό ήταν όλο κι όλο; Για πάτε λίγο πιο κει, να θαυμάστε χλιδή και πολυτέλεια Μπάρθας-Καρλούτσου σ' υγεία των αφελών που δίνουν ακόμη τον οβολό για το "καλό" της Εκκλησίας. Για ρωτείστε πόσα ξοδεύουν τα ερωτευμένα πουλάκια μου αποκλειστικά και ΜΟΝΟ για τις 14 Φεβρουαρίου κάθε χρόνου, τη μέρα των ερωτευμένων του άγιου Βαλεντίνου, όταν συνευρίσκονται στο απαρέγκλιτα ετήσιο ραντεβουδάκι τους (φέτος το ραντεβού ήταν στο Λονδίνο). Μιλάμε χιλιάδες δολάρια, παιδιά, της τάξης 50000-100000 κάθε φορά. Και σείς κλέτε και χτυπιέστε για 3573 ευρώ !!! Ξυπνείστε απ'το λήθαργο σας, ρε βαθιά κοιμώμενοι, υπάρχουν τρωκτικά πολύ μεγαλύτερα από τη Μπέμπα μας και "αδελφοποιημένοι" πολύ πιο ερωτευμένοι....

Ανώνυμος είπε...

-Πώς ζει σήμερα ένας ομοφυλόφιλος κληρικός;

-Πώς εξηγείτε την τόσο μεγάλη συγκέντρωση ομοφυλόφιλων στον Κλήρο;

Μήπως στις απαντήσεις σας φάσκετε και αντιφάσκετε, πάτερ Αβερδούκιε, ή όπως σας λένε τέλος πάντων??....

Unknown είπε...

Το μήνυμα περί ανέραστων είναι αποπροσανατολιστικό. Διάβασα με έκπληξη την άποψη πως οι περισσότεροι άγαμοι ιερωμένοι είναι ανέραστοι, δηλ. δε καταγίνονται με το σεξ, δηλ. είναι σωστοί άγαμοι, και συνεπώς οι ομοφυλόφιλοι ιερωμένοι αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό. Και συνεπώς ακόμη, ουδείς λόγος για να ανησυχούμε.... Από άμεση ή έμμεση προσωπική πείρα δε θα συμφωνήσει βέβαια με την ιδεαλιστική αυτή τοποθέτηση η συντρηπτική πλειοψηφία των αναγνωστών . Αλλά και για ένα άλλο λόγο. Διότι οι στατιστικές που υπάρχουν είναι στοιχειοθετημένες σε άλλη γλώσσα... Σύμφωνα λοιπόν με ανεπίσημες στατιστικές (οι μόνες άλλωστε διαθέσιμες) διεθνών ομοφυλοφιλικών οργανώσεων, το ποσοστό ομοφυλοφιλίας στους άγαμους καθολικούς και ορθόδοξους ιερωμένους είναι πολύ ψηλό, μάλιστα οι καθολικοί ξεπερνάνε τους ορθόδοξους κατά μια-δυο μονάδες. Κατά τα άλλα, ας υπάρχουν και οι ανέραστοι αν υπάρχουν.

Ανώνυμος είπε...

πού τη βλέπεις την αντίφαση ρε ισ? για πες μας τα αναλυτικά να καταλάβουμε και μεις

Ανώνυμος είπε...

Το λοιπόν Αβέρκιε βλέπω πως κάνεις καλή δουλειά. Η δημοσιότητα που πήρε το μπλογκ σου μέσω δυό εφημερίδων μιας πολύ καλής (Ελευθεροτυπία) και μιας σαβούρας (Εςπρέςςο) το αποδεικνύει. Το κακό είναι πως η πέτρα του σκανδάλου αρρώστησε και τώρα οι ρασοφόρες της αυλής θα σε κατηγορήσουν πως οι αποκαλύψεις σου τον τρομοκράτησαν και φταις εσύ που έπαθε ότι έπαθε.

father είπε...

Χαιρετε.
Ποια η άποψή σάς για το αντερί των κληρικών;

Ανώνυμος είπε...

Τι είναι το αντερί, εδώ δεν μπαίνουν μόνο παπάδες.

Ανώνυμος είπε...

πού τη βλέπεις την αντίφαση ρε ισ? για πες μας τα αναλυτικά να καταλάβουμε και μεις

Tώρα γιατί με βάζεις να κάνω copy pasτe δεν ξέρω...Λοιπόν:
α)Μην έχοντας επίσημη κάλυψη από το κατεστημένο της Εκκλησίας, βιώνει καθημερινά έντονη αβεβαιότητα, αισθάνεται ξεκρέμαστος και απροστάτευτος. Είναι αναγκασμένος να κρύβεται διαρκώς, να υποκρίνεται και να εμφανίζεται πολλές φορές ακόμη και κατήγορος των ομοφυλόφιλων. Έτσι, κάτω από το βάρος των εκκλησιαστικών και κοινωνικών πιέσεων, αναπτύσσει μια ιδιαίτερη ψυχολογία που έχει εμφανείς επιπτώσεις στην ομαλή και φυσιολογική εξάσκηση του λειτουργήματός του.

β)Οι λόγοι είναι πολλοί. Γενικά, ο χώρος του άγαμου Κλήρου προσφέρεται ως καταφύγιο για κάθε ομοφυλόφιλο. Είναι χώρος που παρέχει κοινωνική κάλυψη, οικονομική άνεση και αξιοπρεπή επαγγελματική θέση.

Οπότε...? :P

Unknown είπε...

Τα γράφω για τον ιστολόγο που ρώτησε τί είναι το αντερί.

Οι ιερείς φοράνε δυο χιτώνες, έναν εσωτερικό που είναι πιο στενός (=αντερί ή καβάδι), και έναν εξωτερικό που είναι φαρδύς (=ράσο ή εξώρασο).

Το αντερί παληά ήταν σκούρου χρώματος (μαύρο, καφέ, μπλέ), σήμερα το βλέπει κανείς και σε περισσότερους χρωματισμούς (βυσσινί, βαθύ πράσινο). Το ράσο ή εξώρασο είναι πάντα μαύρο σήμερα (παλαιότερα ήταν γενικά σκούρου χρώματος).

Λένε -χωρίς να το έχω διαπιστώσει ο ίδιος- πως οι αδελφοποιημένοι κληρικοί προτιμούν τα πολύχρωμα αντεριά (βυσσινί, βαθύ πράσινο).

Ανώνυμος είπε...

The Times του Λονδίνου - 18 Ιουνίου 2007

Catholic ‘witch-hunt’ to expose gay clergy

David Lister, Scotland Correspondent
Patricia McKeever does not like to be photographed. She does not like people to know where she lives and prefers to communicate with the outside world by letter or e-mail.

But, from the security of her home, the 58-year-old former secondary school teacher has co-ordinated a relentless campaign to name and shame gay Roman Catholic priests.

Her newsletter , Catholic Truth, has so far confronted up to a dozen priests about their alleged homosexuality and has named at least four as being gay or allegedly associating with gay men.

It claims to have privately challenged several more priests after receiving information that they attended a gay bar in Glasgow and has also, it says, confronted a seminarian, a prospective seminarian and a Catholic school teacher.

It is currently preparing a “dossier” on a priest it accuses of inviting a homosexual support group into his church and expects to identify him in the newsletter’s next issue.

But what Ms McKeever calls her “great work of charity” has not met with universal approval. The Archdiocese of Glasgow has labelled her group as “self-appointed heresy hunters” and accused her of harassment.

Worse, she recently had to call the police after receiving package after package of hard-core pornography.

Ms McKeever, who intends to expose all priests “unconscionably living a double life”, told The Times in a telephone interview that she had been forced to take action because of an “unprecedented moral crisis” in the Catholic Church”. She was not prepared to have her photograph taken. She said: “The Church has always taught that homosexuality is contrary to its teachings. Homosexual priests do not believe in the Catholic faith any more so they shouldn’t be in the Church.

“I would prefer the bishops to tackle this but, because they are not doing that, we feel it is our duty to let fellow Catholics know what is going on.”

Among those her group has targeted is Father Ed Hone, a parish priest in Edinburgh. Catholic Truth accused him of inviting a group called Quest, whose members are gay and lesbian Catholics, into his church.

In a series of letters and e-mails to him, Ms McKeever asked him: “Are you a homosexual, Father Hone?”

She went on: “Would you please confirm that you accept wholly the Church’s teaching on homosexual activity . . .? What does ‘pastoral care’ for homosexuals entail? why do homosexuals have to be singled out for special care unlike other sinners who are expected to go regularly to Confession, make a firm determination not to commit serious sins again, pray for purity, etc?”

Father Hone, of St Patrick’s Church in Edinburgh, told The Times: “The Catholic Truth is conducting a witch-hunt. What she [Ms McKeever] is doing is utterly poisonous.”

The newsletter has also accused Father Gerry Livingstone, of St Peter’s Church in Buckie, Aberdeenshire, of attending a reception to celebrate the civil partnership of a gay couple.

Father Livingstone said yesterday: “That is a lie and it is all I am prepared to say on the matter.” Asked whether he had denied the allegations to the Catholic Truth, he added: “I have never communicated with them because I treat them with contempt.”

The first that many hear of Ms McKeever is when a letter – normally sent by recorded delivery – turns up on their doorstep or one of her “researchers” sends an e-mail. She insists that she always gives her subjects a fair hearing, but that is not how her victims see it.

“She is relentless,” said one. “Her whole world vision is to root out what she calls ‘hypocrisy’ but that seems to be any kind of view that differs from her own. Her righteousness exceeds everyone else’s.”

A spokesman for the Archdiocese of Glasgow accused Ms McKeever of perpetrating a “medieval witch-hunt”. He said: “ Catholic Truth is a tiny group on the fringe of the Church, utterly unrepresentative of mainstream Catholicism. They are a self-appointed team of heresy hunters, who have made a habit of bombarding the Vatican with ludicrous letters.”

A spokesman for Stonewall, the gay rights group, said: “I would condemn this as a witch-hunt. Being gay should be a barrier to no profession or vocation in life.”

Ms McKeever is believed to live with her mother in Glasgow, but would not confirm this. “It’s not about me, I’m just the editor,” she said. She has never married. She refuses to say which church she goes to, and says only that she attends “the traditional rite of Mass”.

Her newsletter, published bimonthly, claims to have a distribution list of 1,000 readers in Scotland. Its website, however, is seen by scores more.

The accused

Father Gerry Livingstone of St Peter’s, Buckie, was accused of attending a reception to celebrate the civil partnership of a gay couple. He said:
“ That is a lie and it is all I am prepared to say on the matter”

Father Ed Hone works as a parish priest in Edinburgh. Catholic Truth accused him of inviting a group called Quest, whose members are gay and lesbian Roman Catholics, into his church. It claimed that he was “known to be supportive of civil partnerships”. He said:

“ To host a support group for gay people is not a crime in the Catholic Church and would be a normal part of pastoral care”

Ανώνυμος είπε...

Ρε συ, ισ, πας να μας μπερδέψεις με τις αντιφάσεις που βλέπεις.
Εγώ εξακολουθώ να μη βλέπω όπως βλέπεις εσυ.

Η μια παράγραφος αναφέρεται στο πώς βιώνει ένας κληρικός καθημερινά. Η άλλη στο γιατί οι ομοφυλόφιλοι γίνονται κληρικοί. Αλλο το ένα και άλλο το άλλο. Πώς τα ισοπεδώνεις όλα έτσι; Ετερον εκάτερον. Για διάβασε και τις ερωτήσεις και θα μου δόσεις δίκαιο.

Ανώνυμος είπε...

Τετάρτη, Ιούνιος 20, 2007

Η κυτταροθεραπεία έκανε τη ζημιά...
...στο συκώτι του Αρχιεπισκόπου
.
Οι ιατρικές εξετάσεις έδειξαν (σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Press-gr) ότι η ζημιά στο συκώτι του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου οφείλεται βασικά στην κυτταροθεραπεία που έκανε εδώ και πολλά χρόνια.
Για την διαδικασία αυτή πήγαινε συστηματικά -ανεπίσημα όμως- σε ειδικό κέντρο στην Ελβετία. Για τον ίδιο σκοπό πήγαινε, μαζί του, και ο πρώην μητροπολίτης Πειραιώς Καλλίνικος.

Η θεραπεία αυτή βοηθάει ώστε να "αναζωογοννούνται" τα κύτταρα κι έτσι τα πρόσωπα που την κάνουν να διατηρούν τη νεότητά τους. Εχει όμως πολλούς ιατρικούς κινδύνους για ζωτικά όργανα, όπως το συκώτι. Τέτοιους κινδύνους έχουν αντιμετωπίσει στο παρελθόν και άλλα γνωστά πρόσωπα, τα οποία έχουν προσβληθεί από καρκίνο.


# posted by press.gr@hotmail.com @ 2:01 μμ

Ανώνυμος είπε...

Αυτός ο Μουλατσιώτης με τους φανταχτερούς γάμους που θέλει τώρα να γίνει και δεσπότης, δικός μας είναι, αδελφοποιημένος;

Unknown είπε...

father, το μαυρο ράσο είναι ένδυμα αναχρονιστικό. Ανήκει σε άλλη εποχή. Ασε πια εκείνο το φέσι, το καλυμαύχι. Η Ελλάδα, μια σύγχρονη ευρωπαϊκη χώρα, δε χρειάζεται ταλιμπανοειδή ούφο να γυρνάνε πέρα δόθε και να εμφανίζονται έτσι και στη διεθνή τηλεόραση. Καιρός να τα καταργήσουν όλα αυτά τα κατάλοιπα άλλων εποχών. Αλλωστε, το ράσο δε κάνει τον παπά ή τον αρχίπαπα.

Ανώνυμος είπε...

APO NEOKLH FILADELFO

AGIOI AN0RWPOI THS ARXIEPISKOPHS A0HNWN KAI PASHS ELLADOS!

TWRA POY O ARXIEPISKOPOS EINAI AS0ENHS, KATA TA FAINOMENA BAREWS,
EXETE TA EKSHS APOTELSMATIKA MESA GIA NA TON KANETE AMESWS KALA:

1) NA TOY KANETE EYXELAIO (EYAGGELIO MARKOY KAI KA0OLIKH EPISTOLH IAKWBOY)
2) NA TON PATE STHN THNO
3) NA TOY FERETE THN EIKONA THS PANAGIAS THS IEROSOLYMHTISSAS.
KLP.

GIATI DEN XRHSIPOPOIHSATE AYTA TA APOTELESMATIKOTATA MESA TA OPOIA TA XRHSIMOPOIEITE SYNEXEIA GIA TON KOSMAKH;
TI PERIMENETE KAI TON TREXETE STA NOSOKOMEIA KAI STOYS GIATROYS POY TON KOBOYN KAI TON RABOYN;

MA KALA KSEXASATE THN 0RHSKEIA SAS KAI TA 0AYMATA SAS KAI PREPEI NA SAS TA YPEN0YMISW EGW;;;
ELPIZW TWRA NA ENERGHSETE AMESWS
0A ANAMENW
NEOKLHS FILADELFOS

Ανώνυμος είπε...

Αγαπητέ Νεοκλή.
Ας γελάσω: YEHHHHH Hohoho Vahhhh !!!
Ένας ΙΧΘΥΣ εκεί που είναι σφηνωμένος, δυστυχώς δεν βγαίνει με θαύματα.
Στο μυαλό εννοώ, για εκείνους που θα ήθελαν αμέσως να παρεξηγήσουν.
Έγκυρες πηγές όμως, μας είπαν ότι πήγε για μία ξεχασμένη περιτομή η οποία δεν έγινε όταν έπρεπε.
Κατά τα άλλα, καλά.
Κάνα νέο από τον μητροπολίτη........ Ζιμπάμπουε;;;;;;!!!!!
AISXYLOS

Ανώνυμος είπε...

Ρε συ, ισ, πας να μας μπερδέψεις με τις αντιφάσεις που βλέπεις.
Εγώ εξακολουθώ να μη βλέπω όπως βλέπεις εσυ.

Η μια παράγραφος αναφέρεται στο πώς βιώνει ένας κληρικός καθημερινά. Η άλλη στο γιατί οι ομοφυλόφιλοι γίνονται κληρικοί. Αλλο το ένα και άλλο το άλλο. Πώς τα ισοπεδώνεις όλα έτσι; Ετερον εκάτερον. Για διάβασε και τις ερωτήσεις και θα μου δόσεις δίκαιο.


Ε καλά αν δεν το καταλαβαίνεις, δεν φταίω εγω. Την μία λέει ότι οι άγαμοι κληρικοί βιώνουν ένα χάος, μια κόλαση και την άλλη ότι πολλοί νέοι γίνονται άγαμοι κληρικοί ώστε να γευτούν κάποια οφέλη, όπως "καταφύγιο για κάθε ομοφυλόφιλο, (...) κοινωνική κάλυψη, οικονομική άνεση και αξιοπρεπή επαγγελματική θέση."
Καλά αν δεν το βλέπεις δεν πειράζει.. Επίσης, το θέμα του Αρχιεπισκόπου είναι παντελώς άσχετο με την συγκεκριμένη συνέντευξη. Άρα που κολλάνε αυτά τα σχόλια?? lol

Ανώνυμος είπε...

O Zeiron είπε...

Me tin adeia sou, Neokli mou, symplirono...
4) Na ton valoun na filisei tin kara-kara (kara simainei kefali - alla kai
mavro
sta tourkika) apo agio Spyridona mexri ton prosfata anakalyfthenta... afou
prota ti vgaloun apo ti vitrina, omos...
5) Paromoios na vgaloun apo tin prothiki tis ti glossa (nai, sosta diavazeis!!!)
tou agiou Mina apo to nao tis Mitropoleos Lesvou, pou tin exoun se koino
proskynima, na tin aleipsoun agiasmo apo to vraxo tis agias Markellas (= ligo
pio kato-panta sti Lesvo)kai na ti valoun na ton glypsei ekei pou ypoferei...
6) Na tou psalloun 667 fores tous aforismous kata ton Ellinon (stous 666 o
diavolos = mysaros Platon - Sokratis - Aristotelis tha ekselthei)
7) Na ton valoun na eksagnisei enan nao tou Apollona xtizontas epano tou mia
ekkliS/Sia pros timin tis agias Evryproktias tis teknatzous
8) Na ton ksanavaftisoun se Gastro-doulo kata ti monterna airesi ton New born
opou anikei kai o Bush. Tous new born den tous pianei oute to Aids, toso
vlimata einai...
Neokli, sou grafo apo Cybercafe, logo vlavis tou P/C mou, epikyrose mou lipsi,
se parakalo sto inbox mou vkouvaros@malagasy.com.
Erroso
Zeiron

Ανώνυμος είπε...

Good day !.
You may , probably curious to know how one can manage to receive high yields .
There is no initial capital needed You may begin earning with as small sum of money as 20-100 dollars.

AimTrust is what you thought of all the time
The company represents an offshore structure with advanced asset management technologies in production and delivery of pipes for oil and gas.

It is based in Panama with offices everywhere: In USA, Canada, Cyprus.
Do you want to become a happy investor?
That`s your chance That`s what you wish in the long run!

I`m happy and lucky, I began to get income with the help of this company,
and I invite you to do the same. If it gets down to select a proper companion utilizes your savings in a right way - that`s the AimTrust!.
I take now up to 2G every day, and what I started with was a funny sum of 500 bucks!
It`s easy to get involved , just click this link http://xotanecev.greatnow.com/awaduteq.html
and lucky you`re! Let`s take this option together to become rich

Ανώνυμος είπε...

Hello everyone!
I would like to burn a theme at this forum. There is such a thing, called HYIP, or High Yield Investment Program. It reminds of financial piramyde, but in rare cases one may happen to meet a company that really pays up to 2% daily not on invested money, but from real profits.

For quite a long time, I make money with the help of these programs.
I don't have problems with money now, but there are heights that must be conquered . I make 2G daily, and I started with funny 500 bucks.
Right now, I managed to catch a guaranteed variant to make a sharp rise . Visit my web site to get additional info.

http://theinvestblog.com [url=http://theinvestblog.com]Online Investment Blog[/url]

Ανώνυμος είπε...

εγω δεν μπορω να συμβουλεψω..αλλα να πω οτι ο χριστος διδαξε..
εξω οι πορνοι !!!

και μι λετε μαλακιες στον κοσμο που δεν ξερει...
πουστιδες ανομαλοι εβραιοι...
ο χριστος με αυτο που αφοδεβε δεν επαιζε.

Ανώνυμος είπε...

εγω δεν μπορω να συμβουλεψω..αλλα να πω οτι ο χριστος διδαξε..
εξω οι πορνοι !!!

και μι λετε μαλακιες στον κοσμο που δεν ξερει...
πουστιδες ανομαλοι εβραιοι...
ο χριστος με αυτο που αφοδεβε δεν επαιζε.

Ανώνυμος είπε...

[url=http://www.pi7.ru/zhenskiy-zhurnal/1884-devstvennost-plyusy-i-minusy-ee-nalichiya-ili-otsutstviya.html ]Очень нужен совет! Уголовное дело [/url]
Парень предлагает пожить в гражданском браке , а мне может показаться на первый взгляд что гражданский брак это что-то не подразумевающее под собой серьёзных отношений . Нечто с чем просто можно расстаться просто собрав вещи и разбежаться с мотивацией "не сошлись нравами".Это так как было несерьёзно . Мне хочется стабильности и пресловутого мужского плеча , но для мужчин по-моему брак ничего символичного в себе не несёт и ответственности не налагает , он воспринимается только пачкотнёй в паспорте и буквально каждый день можно развестись.Для меня совместное размещение не может быть пробным .Я так как дама, мне нужно будет обустраивать гнёздышко и делать уют ,строить какаие-то планы чтобы тогда а в случае в случае если что не так с этим расстаться ?Я как-то заблаговременно с этим не согласна .А как-бы вы поступили на моём месте ?

Ανώνυμος είπε...

Как говорилось на 2NT.ru Дочке 9 месяцев, отдала ее в ясли, пока ходит на 2-2,5 часа, говорят хнычет там все время, у меня сердце разрывается.... А нужно выходить на работу.... Как долго у ваших детишек проходила адаптация и у всех ли так тяжело было? А то она у меня абсолютно ручная, все время со мной была вдруг такой шок!

Ανώνυμος είπε...

Отличная статья! большое спасибо автору за интересный материал. Удачи в развитии!!!
http://www.miriadafilms.ru/
adelfopoiemenoi.blogspot.com

Ανώνυμος είπε...

Почему регистрация не работает ?

Ανώνυμος είπε...

This piece of writing gives clear idea for the new users of blogging, that really how to do running a
blog.

My web site ... best cellulite treatment