9 Φεβ 2008

Και τώρα, με νέο Αρχιεπίσκοπο ...

Εκλέχθηκε ο νέος αρχιεπίσκοπος! Χαίρει λαός και κλήρος. Χαίρει και πανηγυρίζει η Εκκλησία που απόκτησε νέο και ικανό ποιμένα. Ιδιαίτερα αγάλλεται τις μέρες αυτές η μεγάλη ομάδα των αδελφοποιημένων αδερφών μας. Δεν αποκρύπτουν τη χαρά και τις προσδοκίες τους διότι περιμένουν από το νέο αρχιεπίσκοπο, άνθρωπο των έργων και όχι των πολλών λόγων, να ασχοληθεί σοβαρά με το πρόβλημα τους, ένα θέμα που εκκρεμεί εδώ και δεκαετίες αμέτρητες.

Γνωρίζουν, βέβαια, οι αδελφοποιημένοι ότι ο μακαριότατος κ. Ιερώνυμος δε προέρχεται από το χώρο τους και δεν έχει σχέσεις μ' αυτόν. Το στοιχείο αυτό που πολλοί μπορεί να θεωρούν αρνητικό, άλλοι το εκλαμβάνουν ως θετικό, θετικότατο μάλιστα για το λόγο ότι ο νεοεκλεγείς θάναι απαλλαγμένος απ'το φόβο ενδεχόμενης κατηγορίας για ιδιοτελή ενέργεια. Μέχρι σήμερα είχαμε συνηθίσει να θεωρούμε τους περισσότερους εκκλησιαστικούς ηγέτες σαν δικούς μας, αδέρφια μας, που δημόσια όμως έδειχναν αποστασιοποίηση μέχρι και αποτροπιασμό για τους ομοφιλόφυλους κληρικούς, μιλώντας για κουσούρια και τα παρόμοια.

Από το νέο αρχιεπίσκοπο, γνωστό για την ευθύτητα της κρίσης και τον αντικειμενικό χαρακτήρα του, αλλά και για την αγάπη και το ειλικρινές ενδιαφέρον του για την ειρηνική ζωή και πρόοδο της Εκκλησίας, αναμένουμε γεμάτοι ελπίδα να ανοίξει το φάκελο της αδελφοποίησης και της ομοφιλοφυλίας στο χώρο του κλήρου. Πρέπει να επανεξατασθεί το καυτό θέμα διότι η ομοφιλοφυλία των κληρικών αποτελεί πραγματικότητα στη καθημερινή ζωή της Εκκλησίας. Οσοι θέλησαν να το αγνοήσουν αυτό, αποδείχθηκαν ονειροπόλοι εκτός πραγματικότητος.

Είναι γνωστά τα ερωτήματα στα οποία η νέα ηγεσία της Εκκλησίας καλείται ν'απαντήσει: Γιατί, κάτω από την επίδραση πολύ συγκεκριμένων κοινωνικών συνθηκών, θεωρήθηκε ξαφνικά η αδελφοποίηση επιλήψιμη; Γιατί καταργήθηκε από τα σύγχρονα ορθόδοξα ευχολόγια η ευχή της αδελφοποίησης που αιώνες ήταν εκεί; Γιατί στη θεώρηση του φαινόμενου της ομοφιλοφυλίας παραθεωρούνται σήμερα τα δεδομένα της σύγχρονης ιατρικής και ψυχιατρικής; Γιατί σε κοινωνικό επίπεδο ν'αντιμετωπίζονται οι ομοφιλόφυλοι με προκατάληψη και χλευασμό; Και πολλά άλλα συναφή "γιατί; γιατί; γιατί;".

Καιρός ν'απαντηθούν τα ερωτήματα αυτά από την Εκκλησία. Με την απάντηση της θα προσφέρει μεγάλη υπηρεσία και στον αδελφοποιημένο κλήρο της αλλά και στην ευρύτερη κοινωνία όπου η ομοφιλοφυλία δεν αποτελεί πια φαινόμενο εξαίρεσης.

12 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ τον γλείφεις τον νέο αρχιεπίσκοπο και θάβεις τον παλιό.

Ανώνυμος είπε...

Πολλές ελπίδες φαίνεται νάχετε, πάτερ Αβέρκιε, αν βέβαια τα εννοείτε αυτά που γράφετε.

Δε πιστεύω ο νέος αρχιεπίσκοπος να πέσει στη παγίδα ν'ασχοληθεί με την ομοφιλοφυλία. Ξέρει να φυλάγεται, απ'ό,τι βλέπω και καταλαβαίνω.

Ας του δόσουμε όμως λίγο καιρό και θα δούμε πόσο τον νοιάζουν τα προβλήματα των αδελφοποιημένων.....

Ανώνυμος είπε...

Σιγά ρε Αβέρκιε. Ο Ιερώνυμος ασφαλώς δεν θα έχει το θράσους του Χουντόδουλου να βρίζει το "κουσούρι" του, αλλά όχι και έτσι. Απλώς θα κάνει τουμπεκί και δεν θα θίξει το θέμα. Για αυτό τον ψήφισαν άλλωστε.

Ανώνυμος είπε...

Συντάσσομαι με τον προλαλήσαντα. Ο Ιερώνυμος δε θα κάνει απολύτως τίποτα για τους αδελφοποιημένους. Ξέρει να ξεφεύγει απ'τα δύσκολα. Αλλωστε δε θάταν σήμερα αρχιεπίσκοπος αν δεν ήξερε ν'αποφεύγει τις πεπονόφλουδες και τα δύσκολα μονοπάτια.

Ανώνυμος είπε...

Η ΜΠΑΡΘΑ ΤΗΣ ΙΝΤΕΡΚΩΛ ΘΑ ΤΟ ΛΥΣΕΙ...

Βρε παιδια, αφού επιμένετε σώνει και καλά να λυθεί το θέμα σας, γιατί δε πάτε λίγα βήματα πιο κει στη Μπάρθα που και της διεθνούς ιντερκώλ. Νάσθε σίγουροι, αυτή θα σας το τακτοποιήσει το θέμα....

THE EYE AND THE EAR

Ανώνυμος είπε...

Οι άγαμοι κληρικοί έχουν δώσει όρκο παρθενίας. Κάθε μέρα στην θεία λειτουργία εκφωνούν ότι κανείς από όσους συνδέονται με σαρκικές επιθυμίες και ηδονές δεν είναι άξιος να προσέρχεται ή να προσεγγίζει ή να λειτουργεί στον Θεό, τον βασιλέα της δόξης...
Να μας πει ο Αβέρκιος, όταν εχειροτονείτο ψευδορκούσε ή έδωσε ειλικρινή όρκο και στη συνέχεια δεν άντεξε και κατέληξε επίορκος; Το πρώτο ενδεχόμενο είναι απολύτως καταδικαστέο. Το δεύτερο είναι κατανοητό και συμπαθές. Στη θέση του όμως, ένας έντιμος άνθρωπος οφείλει να κάνει τον αγώνα του για ανταπόκριση στον όρκο που έδωσε ή να εγκαταλείψει την ιεροσύνη. Όχι να θέλει τη δική εκτροπή να την κάνει κανόνα της Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Αλλο η θεωρία και άλλο πράγμα είναι η πράξη. Ποιός δε ζεί διαρκώς αυτήν τη πραγματικότητα;
Η αλήθεια εν προκειμένω είναι ότι οι "σαρκικές επιθυμίες" που αναφέρει ο φίλος σχολιαστής, δεν αναφέρονται μόνο στο σεξ. Στις σαρκικές επιθυμίες περιλαμβάνονται και η βουλιμία και αδηφαγία, η φιλοδοξία, η φιλοκατηγορία, η συκοφαντία, η αδικία, η φιλοχρηματία κτλ. κτλ. Ποιός κληρικός και προπαντός ποιός ανώτερος κληρικός είναι απαλλαγμένος απ' όλα αυτά;

Σμέμνιος Ναΐτης είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Σμέμνιος Ναΐτης είπε...

Είτε δεν είσε ακριβείς είτε κάνεις λάθος λόγο ημιμάθειας λέγοντας ότι οι άγαμοι κληρικοί έχουν δώσει όρκο παρθενίας. Άλλο πράγμα η ιεροσύνη και άλλο ο μοναχισμός. Αυτός που απαραίτητα δίνει όρκο παρθενία είναι ο μοναχός και όχι ο άγαμος ιερέας. Το ότι για να γίνει κάποιος ιερέας άγαμος τον αναγκάζουνε (λόγο καταστατικού χάρτη αν θυμάμαι καλά) να καρεί μοναχός μπερδεύει τα πράγματα και σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει στην πράξη ότι κρατάει τις μοναχικές υποσχέσεις. Γιατί κανένας δεν σκανδαλίζεται από την αναγκαστική κουρά που είναι και αντικανονική και απαράδεκτη. Γιατί κανένας δεν σκανδαλίζεται από την μη τήρηση των άλλων μοναχικών υποσχέσεων αλλά μόνο από την παρθενία; Διότι το να προσανατολίζουμε την ηθική στα πικάντικα σεξουαλικά είναι πολύ βολικό διότι αυτά δεν φαίνονται και μπορούνε εύκολα να κρυφτούνε. Oι Chrysler και οι στολές χιλιάδων € δεν είναι δυνατόν να κρυφτούνε.
Όσο για τις σαρκικές αμαρτίες τις ερμηνεύεις πολύ στενόμυαλα αγαπητέ μου. Δηλαδή τι νομίζεις ότι η εκκλησία μας θέλει ανέραστους; Οι έγγαμοι πώς κάνουνε παιδιά με εξωσωματική μετά από παραγωγή σπέρματος με ηλεκτροπληξία για να μην αισθανθούνε ηδονή; Για τους έγγαμους με παιδί δεν υπάρχει πρόβλημα στην θεία λειτουργία; Αλλά αυτή η μανιχαϊστική και πιετιστική λογική μόνο σε τέτοιες αντιφάσεις μας οδηγήσει.

Ανώνυμος είπε...

O NEOS ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΠΡΟΚΑΤΟΧΟΣ ΤΟΥ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ Ο Α'(1967-1973). ΕΙΧΕ ΔΙΩΞΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΛΗΡΟ ΠΟΛΛΟΥΣ ΑΝΑΞΙΟΥΣ ΚΑΙ ΟΜΟΦΙΛΟΦΙΛΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΩΝ.ΕΙΧΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕ "ΤΑ ΚΑΜΩΜΑΤΑ" ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. ΜΑΚΑΡΙ Ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ Β' ΝΑ ΠΡΑΞΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ.

Ανώνυμος είπε...

προς eye and the ear: ΓΑΜΙΕΣΑΙ ΜΟΥΝΟΣΚΥΛΟ, ΣΥΚΟΦΑΝΤΗ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ.

Ανώνυμος είπε...

Αδελφοποιημένη δεν ξέρω αν είσαι κληρικός δεν είσαι σίγουρα.
Το πολύ πολύ κανάς ψυχάκιας που χρήζει αμέσου εγκλεισμού σε τρελάδικο.
Πάντως οφείλω να το ομολογήσω. Η περίπτωσή σου είναι ταμάμ για τους επιστήμονες τους παροικούντες την Ψυχιατρική.
Θα εξάγουν χρήσιμα συμπεράσματα που θα βοηθήσουν πολύ στην προαγωγή της επιστήμης τους