13 Μαΐ 2007

ΕΡΩΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ (Γ΄)

Του Ιωάννη Ρούσσου,
Τακτικού Καθηγητή Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο της Μιννεσότα (ΗΠΑ)

[Συνέχεια]

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Τα λόγια του βιβλικού Θεού καθιστούν σαφές ότι: Οι ομοφυλόφιλοι, άνδρες = σκύλοι και γυναίκες = σκύλες, σύμφωνα με τα λόγια και τους νόμους του εβραιοχριστιανικού Θεού Πατρός Γιαχβέχ, εις μεν την εδώ ζωή επί της γης καταδικάζονται εις θάνατο (διά λιθοβολισμού, κλπ.) εις δε την άλλη την μετά θάνατον ζωή καταδικάζονται εκτός της Βασιλείας των Ουρανών, εκτός Παραδείσου, εκτός της Ουρανίας Πόλεως και επομένως στο εξώτερο αιώνιο πυρ της κολάσεως.

Η εκτέλεση των ομοφυλοφίλων από τους χριστιανούς, διά παντός είδους φρικιαστικών βασανιστηρίων, ήταν πολύ συχνό θέαμα καθ' όλο τον Μεσαίωνα. Έχομε στα χέρια μας πολλές εικονογραφήσεις θανατώσεων ομοφυλοφίλων κατά τις εποχές εκείνες τις οποίες θα ήθελα να τρίψω στην μούρη των χριστιανών! Δεν υπήρχε καμιά ανοχή ή συγχώρεση. Η κοινωνική εξοστράκιση ήταν καθοριστική. Αν λοιπόν είστε χριστιανοί δεν μπορείτε να είστε ομοφυλόφιλοι και αντιστρόφως. Αλλιώς πρέπει να εγκαταλείψετε ή το ένα ή το άλλο. Και τα δύο ταυτοχρόνως είναι σχιζοφρενική αντίφαση ή οποία αντίκειται στα λόγια του «ίδιου του αληθινού πανάγαθου Θεού». Όλες οι δικαιολογήσεις και οι συγκαλύψεις αποτελούν αίρεση και υποκρισία και πολλές φορές θα έλεγα και συνωμοσία. Δηλαδή νομίζω ότι οι περισσότεροι ομοφυλόφιλοι κληρικοί δεν πιστεύουν σε τίποτα απολύτως αλλά κάθονται εκεί μέσα επειδή καλύπτουν την ιδιαιτερότητά τους και επειδή τους συμφέρει. Ξέρεις τί καλά που είναι να σε προσκυνούν οι άλλοι και συ να κάνεις περιουσία και πλούτη με δέκα ώρες την εβδομάδα μουρμούρα; Πολύ εξαίσια, παραγωγική και κουραστική εργασία...!

Ο Χριστιανισμός ως απόλυτα καταστροφική θρησκεία δεν μπορεί να δει ότι η φύση δημιουργεί στατιστικές διασπορές των γενικών κανόνων και ατέλειες. Αυτό ήδη από τον 1ον αιώνα Κ. Ε. έκανε πολλούς να καταφύγουν στην αίρεση με πρώτον και καλλίτερον τον αρχιαιρεσιάρχη Μαρκίωνα του Πόντου, ο οποίος θεώρησε τον Γιαχβέχ ως κακόν Θεόν ή Ψευδοθεόν ή Δαιμόνιον. Παρά τις πάρα πολλές ατέλειες, οδύνες, θλίψεις, ασθένειες, κλπ. οφείλομε να θεωρούμε την δημιουργία του παντοδυνάμου Γιαχβέχ της Παλαιάς Διαθήκης ως τέλεια. Αλλιώς... ζήτω που καήκαμε... Επομένως το μόνο που μας μένει για να σωθούμε (από τί άραγε;) είναι να εγκαταλείψομε την εβραιοχριστιανική θρησκευτική καταστροφική μάστιγα, όπως έκανε ο Μέγας Βολτέρος ο οποίος και κατάγγειλε το αμέτρητο κακό που υπάρχει στον τέλειο κόσμο του Θεού των εβραιοχριστιανών Γιαχβέχ.

ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗ ΚΛΗΡΙΚΩΝ

Ο όρος αδελφοποίηση μεταξύ κληρικών είναι πολύ ύποπτος. Αν και πολλές ομάδες, πολιτικές, ειρηνιστικές, θρησκευτικές κλπ. ομιλούν για αδελφοποίηση, των λαών λ. χ., δηλαδή όλοι οι λαοί, άνδρες και γυναίκες, να ζουν σαν αδέλφια χωρίς να κάνουν διάκριση ή διαχώριση και να μην σκοτώνονται, ο όρος αυτός περιοριζόμενος μεταξύ των κληρικών και των μοναχών χάνει αυτή την γενική ανθρωπιστική έννοια διά δύο κυρίως λόγους. Πρώτον περιορίζεται στο εξαιρετικά μικρό ποσοστό πληθυσμού των κληρικών και μοναχών ως προς την υπόλοιπη λαϊκή κοινωνία και δεύτερον διότι σύμφωνα με τα διάφορα νομοκανόνια, (βλέπε: Κανονικόν Δίκαιον, Αποστολικός Κανών, Πηδάλιον, αποφάσεις Συνόδων, κλπ.) αυτή η αδελφοποίηση αφορά μόνο σε άτομα ομάδων του ιδίου φύλλου: άνδρες με άνδρες και γυναίκες με γυναίκες. Ο έρωτας και η έλξη των δύο φύλλων όχι μόνο δεν υπάρχει πουθενά, σε καμία από τις διατάξεις τους, κλπ., αλλά έχει καταδικαστεί σαν αμαρτία, ατιμία και μιαρότητα.

Όμως, το ερώτημα που παραμένει συνεχώς είναι το εξής: όταν από πολύ νεαρά ηλικία είτε αγόρια είτε κορίτσια απομονώνονται και ζουν κοινοβιακά ή περίπου κοινοβιακά και μοιράζονται τις ίδιες καθημερινές εμπειρίες και είναι πνευματικά, θρησκευτικά και παραληρηματικά ερωτευμένοι διά του θρησκευτικού φανατισμού και παραληρήματος τότε πόσος χρόνος και απόσταση παραμένει γι' αυτή την κατάσταση να εξελιχθεί στον παρά φύσει σωματικό ομοφυλοφιλικό έρωτα; Μέχρι που και πότε μπορεί κανείς να καταπιέζει την φύση; Και αν το κάνει επί πολύ καιρό τότε ποιες είναι οι συνέπειες; Για κάθε σχετικά μορφωμένο και ειλικρινή άνθρωπο οι απαντήσεις στις ερωτήσεις αυτές είναι εύκολες και ήδη γνωστές. Πολλά μοναστηριακά μεσαιωνικά όργια ανά την Ευρώπη έχουν καταγραφεί και ακόμα έχουν βρεθεί πολλά οστά βρεφών στους μοναστηριακούς χώρους. Αυτό σημαίνει ότι έπρεπε να υπήρχε και διαπίδυση μεταξύ μοναχών ανδρών και γυναικών και άφεση κληρικών επί μοναχών γυναικών προς κατάφορη παραβίαση των κανόνων τους και με αποτελέσματα τους φόνους των εξωγάμων, κλπ. Δεν είναι ολίγοι οι Πάπες που είχαν πολλές παλλακίδες και εξώγαμα παιδία. Και ο Μαρτίνος Λούθηρος είχε ερωτική σχέση με μια καλογριά την οποία υπανδρεύτηκε και έτσι επέτρεψε τον γάμο για όλους τους κληρικούς των Διαμαρτυρομένων.

Τα ευρήματα του καθηγητή Morton Smith του Yale University στο μοναστήρι του Αγίου Σάββα (Bar Sabba) στο σημερινό Ισραήλ, ήταν ένα περίεργο παλαιό χαμένο ευαγγέλιο από την Αλεξάνδρεια με συγγραφέα κάποιον Μάρκο μαζί με μια επιστολή του Κλήμεντος Αλεξανδρείας. Εκεί λοιπόν αναφέρεται ότι η κατήχησης των αδελφοποιημένων ομάδων νέων στις οποίες αναφέρεται ο Κλήμης γινόταν εντός χώρων με όλους τους νέους γυμνούς και απλώς καλυμμένους μόνο με ένα σεντόνι επί του γυμνού. Περίεργη κατήχηση, δεν νομίζεται; Αυτό το γεγονός βεβαίως μας υπενθυμίζει τους δύο και μοναδικούς ξεκάρφωτους στίχους που αναφέρονται στο επεισόδιο του γυμνού νέου κατά την σύλληψη και απαγωγή του Ιησού και οι οποίοι και μόνον διεσώθησαν μέχρις ημών στο Ευαγγέλιο του κανονικού Μάρκου (σύμπτωση άραγε;): Μάρκος 14: 51-52 «Και εις τις νεανίσκος ηκολούθησεν αυτώ, περιβεβλημένος σινδόνα επί γυμνού· και κρατούσιν αυτόν οι νεανίσκοι. ο δε καταλιπών την σινδόνα γυμνός έφυγεν απ' αυτών.».

Αυτοί οι δύο στίχοι έχουν εγείρει πλήθος διαφόρων ερμηνειών, εικασιών, εξηγήσεων, κλπ. Μεταξύ αυτών είναι και η ομοφυλοφιλική ερμηνεία του Θωμά Μάρα την οποία δημοσίευσε εντός του βιβλίου του Οι Αντιφάσεις της Καινής Διαθήκης και η οποία του κόστισε φυλάκιση, πρόστιμο και απαγόρευση του βιβλίου του το έτος 1979. (Μπορείτε όμως να το βρείτε από αυτούς που το έχουν ή στο Μοναστηράκι ή σε καροτσάκια με βιβλία, κλπ., και να το μελετήσετε.

Ύστερα απ' αυτά τα ολίγα «ο νοών νοησάτω»!



________________

ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Η επόμενη συνέχεια θα περιλαμβάνει την ενότητα:

ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ
ΘΕΣΕΙΣ
ΓΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ, ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑ

38 σχόλια:

θεολογώντας είπε...

Είναι πολλά τα θέματα που θίγει ο καθηγητής Ρούσσος στη 3η συνέχεια της μελέτης του.
Θα μείνω σήμερα μόνο στο θέμα του κακού στον κόσμο.
Την ύπαρξη του κακού στον κόσμο δεν μπόρεσε να την εξηγήσει ικανοποιητικά καμιά θρησκεία μέχρι σήμερα.
Οι χριστιανοί λέμε πως όλοι υφιστάμεθα τις συνέπειες της "αμαρτίας" των πρωτόπλαστων.
Η αμαρτία μπήκε στον κόσμο μετά κακή πράξη (ποιά ακριβώς;) που έγινε μέσα από ελεύθερη επιλογή των πρωτόπλαστων. Ωραία!
Τώρα ο Θεός για να μη παραβιάσει το αυτεξούσιο, την ελευθερία, του ανθρώπου επιτρέπει το κακό να υπάρχει και να φουντώνει ανάμεσα μας.
Γιαυτό επιτρέπει σ'ολόκληρο τον πλανήτη να πεθαίνουν χιλιάδες παιδιά από πείνα και αρρώστειες κάθε μέρα.
Ερωτώ αφελώς: ένας πατέρας που αγαπά το παιδί του και το βλέπει να πηγαίνει προς το βάραθρο, δεν θα κάνει το παν για να το σταματήσει πριν εκείνο φθάσει στο χείλος του κρημνού, γράφοντας στα παληά του τα παπούτσια και το "αυτεξούσιο" και την ελευθερία του παιδιού; Τί προέχει στην περίπτωση αυτή: η σωτηρία του παιδιού ή το αυτεξούσιο και η καταστροφική ελευθερία του;
Ωστόσο δεν καταλαβαίνω τί ακριβώς θα μας προσφέρει το να ακολουθήσουμε τον Βολταίρο; Προσφέρει λύση ο Βολταίρος;

Ανώνυμος είπε...

Πατέρα Αβέρκιε η Εspresso σήμερα πρωτοσέλιδα ισχυρίζεται πως αποκαλύπτει φωτογραφίες σου και την ταυτότητά σου. Αυτό που κατάλαβα από δαύτηνε είναι πως υπήρξες μέλος της αυλής του Χριστόδουλου, ο οποίος αν και ξέρει ποιός είσαι δεν μπορεί να σε καθαιρέσει αφού ξέρεις μυστικά και ντοκουμέντα. Δεν του μένει το λοιπόν τίποτα άλλο από το να κάνει όπως παγίως κάνει την πάπια κι ας γράφεις για Μπέμπα Μπλανς, Μπάρθα και λοιπούς θρασύτατους υποκριτές. Εγώ προσωπικά και πολλοί ακόμα απολαμβάνουμε αυτό το στριπ τηζ της διάτρητης Αγιωσύνης του και τη σοβαροφάνεια της πολιτικής ηγεσίας που κάνει πως δεν ξέρει αυτά που ο κοινός νους αντιλαμβάνεται.

Ανώνυμος είπε...

Καλά, δε το πιστεύω. Υπάρχουν ακόμη άνθρωποι που ασχολούνται με το επιτρεπτό ή μη του σεξ μεταξύ ανδρών και γυναικών ή μεταξύ ανδρών και ανδρών ή γυναικών και γυναικών? Πού ζούμε, στο μαύρο μεσαίωνα? Διαβάζω τα σχόλια και πάω να τρελλαθώ. Κύριοι, στο φαί και στο γαμ... ο Θεός δεν κάνει κρίση, λέει ο απλός λαός που δε διαθέτει ούτε την ακαδημαϊκή μόρφωση ούτε την "εξυπνάδα" σας. Πώς χάνετε έτσι τον καιρό σας? Ο Θεός, αν υπάρχει όπως μάς τον παριστάνουν οι διάφορες θρησκείες, θα αχοληθεί με τα γεννητικά όργανα δισεκατομυρίων ανθρώπων και θα επιβάλει τιμωρία σε όλους εκείνους, τους περισσότερους κατοίκους της γης που κάνουν χρήση της σάρκας τους? Μα είναι σοβαρά πράγματα αυτά? Σας παρακαλώ αφείστε τις αερολογίες, γίνετε ομαλά πλάσματα και χαρείτε λίγο τη ζωή. Μια φορά μονάχα ζούμε......

MichalisCrete είπε...

Κι εγώ πιστεύω πως στην εποχή μας δεν θα έπρεπε να υπάρχουν αυτές οι συμπεριφορές προς τον κάθε άνθρωπο λόγω σεξουαλικής ταυτότητας,υπάρχουν μεγαλύτερα προβλήματα στον χώρο της εκκλησίας και γενικότερα στην χώρα μας απο το τι κάνει ο καθένας στο κρεβάτι του.

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ πως δεν πρέπει να γίνονται διακρίσεις ούτε υπέρ ούτε κατά των "αδελφοποιημένων". Σήμερα, πάντως (εύχομαι να μην ήταν πάντα έτσι), αν δεν είσαι του αδελφάτου δεν κάνεις καριέρα στην Εκκλησία. Δεν είναι κι αυτό μια διάκριση σε βάρος εκείνων που δεν είναι αδελφοποιημένοι;

αμφισβητίας είπε...

Θεωρώ υπερβολικό να υποστηρίζεται ότι μόνο οι ομοφυλόφιλοι έχουν πετυχημένη σταδιοδρομία στην Εκκλησία. Δηλαδή απαξάπαντες οι υψηλόβαθμοι κληρικοί, ή τελος πάντων το 90 ή 95% τους που γράφθηκε, είναι ομοφιλόφυλοι; Γιατί τόσο απόλυτοι;

Ανώνυμος είπε...

ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΓΙΑ ΔΗΘΕΝ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΚΛΗΡΙΚΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΤΟ ΑΘΛΙΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ ΠΟΥ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΣΥΝΟΔΙΝΟΣ ΘΩΜΑΣ, ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΑΤΟΜΟ ΨΥΧΙΚΑ ΑΡΡΩΣΤΟ, ΚΡΥΦΗ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΗ ΑΔΕΡΦΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΕΦΤΕΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΝΕΟ ΠΑΠΑ ΑΔΙΑΚΡΙΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΥΧΑ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΝΤΑΣ ΤΗ ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΤΟΥ. ΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΥΝΟΔΙΝΟ ΑΣ ΓΡΑΨΕΙ. ΚΑΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΘΑΡΙΣΕΙ Ο ΤΟΠΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΩΝ ΔΗΘΕΝ ΚΑΘΑΡΩΝ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΒΡΩΜΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΚΑΤΑ...

π. Δανιήλ

MichalisCrete είπε...

Κι εγώ νομίζω πως το μεγαλύτερο μέρος είναι ομοφυλόφυλοι αλλά δεν νομίζω πως αυτό είναι κακό.Κακό είναι το να είναι κάποιος και να κάνει τον κριτή στους υπόλοιπους.
Το κακό είναι η υποκρισία.

Ανώνυμος είπε...

Παιδιά εγώ ο άθεος καταλαβαίνω πως το ιερατείο είναι γεμάτο ομοφυλόφιλους. Είναι οφθαλμοφανές από αυτά που βγαίνουν στη φόρα κάθε τόσο και από αυτά που βλέπουμε. Η ιερωσύνη σε μια αδελφή που την περίμενε η κατακραυγή του όχλου και η μοναξιά,προσφέρει τεμπελιά, πλούτο, τεκνά, κοσμήματα, μακριά ρούχα σαν γυναικεία, εξουσία, κοινωνικό κύκλο, άλλοθι της αγαμίας-όχι πως δεν υπάρχουν πολλοί κρυφοί παντρεμένοι. Τίποτα δεν με ενοχλεί, κατανοώ τα ανθρώπινα, όλοι έχουμε τις αδυναμίες μας. Δεν συγχωρώ όμως την ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ όπως αυτή εκφράζεται από τον Χριστόδουλο και την ακολουθία του, που όχι μόνο κάνει τον αθώο αλλά ελέγχει και κατηγορεί την καμπούρα των άλλων όταν η δικιά του έχει ξεπεράσει τον θόλο της μητρόπολης.

Thomas είπε...

Με βάση τις Γραφές που εξετάζει, ο αρθρογράφος του "Ερωτισμός ..." συμπεραίνει πως ένας ομοφυλόφιλος δεν μπορεί νάναι χριστιανός και ένας χριστιανός δε γίνεται νάναι ομοφυλόφιλος. Εγώ πάντως γνωρίζω "αδελφοποιημένους" που διαπρέπουν σε πράξεις χριστιανικής αρετής. Επίσης γνωρίζω "μη αδελφοποιημένους" που οργιάζουν σε παραβάσεις χριστιανικών εντολών. Υιοθετόντας τις αγιογραφικές αυτές θέσεις θα καταλήξουμε σιγά σιγά στην αριθμητική ανυπαρξία των χριστιανών ...

Ανώνυμος είπε...

Ούτε με το Συνοδινό γνωρίσθηκα ποτέ ούτε με το Κωλοσούζο. Απ'ό,τι διαβάζω συμπαθώ μάλλον το Κωλοσούζο, επιβαίνοντα ή επιβαινόμενο

Ανώνυμος είπε...

Στο Isfahan του Ιράν οι μπάτσοι έκαναν έφοδο σε πάρτυ και συνέλαβαν 80 ομοφυλόφιλους τους οποίους, αφού ξυλοκόπησαν, έχωσαν στη φυλακή όπου θα ακολουθήσουν βασανιστήρια. Σύμφωνα με τον ισλαμικό νόμο απαγορεύονται ανδρικές ομοφυλοφιλικές πράξεις (lavat) και τιμωρούνται με θανατική ποινή.

Διαμαρτυρίες με λαοθάλασσα από χριστιανούς καθολικούς έγιναν πριν δυο μέρες στη Ρώμη της Ιταλίας εναντίο νομοσχέδιου που ευνοεί τα δίκαια των ανύπαντρων ζευγαριών, τους ομοφυλόφιλους και τις λεσβίες. Η καθολική Εκκλησία προσπαθεί έτσι να προστατέψει το θεσμό της παραδοσιακής οικογένειας.

θεολογώντας είπε...

Δέχομαι τη θέση του Ρούσσου ότι ο Χριστιανισμός καταδικάζει γενικά τις ομοφυλοφιλικές σχέσεις μεταξύ ανδρών. Περίμενα όμως εκμέρους του καθηγητή να κάνει κάποια διάκριση μεταξύ των κειμένων που χρησιμοποίησε για τη μελέτη του. Διότι άλλα λέγει σχετικά η Παλαιά Διαθήκη και άλλο πάλι είναι το μηνυμα της Καινής Διαθήκης. Και εδώ (στη Καινή Διαθήκη), αλλιώς λέγονται τα πράγματα στα Ευαγγέλια και αλλιώς στις Επιστολές. Φερειπείν κάποιος ανέφερε στο μπλογκ πριν μερικές μέρες ότι ο Χριστός πουθενά δεν καταδίκασε την ομοφυλοφιλία. Το ότι ο Χριστός δέχεται την Παλαιά Διαθήκη που καταδικάζει τους ομοφυλόφιλους, δε σημαίνει ότι και ο ίδιος καταδικάζει τους ομοφυλόφιλους. Αλλωστε ποιά "Παλαιά Διαθήκη", ποιά βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης, δέχεται ο Χριστός; Είχε ορισθεί τον καιρό εκείνο ποιά βιβλία απαρτίζουν τη λεγόμενη Παλαιά Διαθήκη;

Νεύτωνας είπε...

Kαλά ρε σεις οι θρησκευόμενοι που θεολογείτε ερμηνεύοντας τις πρωτόγονες καιδυσνόητες όσο και ανόητες Γραφές. Η Επιστήμη ξεστράβωσε τον άνθρωπο, η θρησκεία τον στραβώνει και τον εξαθλιώνει. Στα σωστά σας πιστεύεται πως κάποτε γεννήθηκε ένας θεάνθρωπος (ημίθεος) από παρθένα (Λήδα, Σεμέλη) που γκαστρώθηκε από το Θεό (Δίας) σε μια σπηλιά όπως ο Μίθρας και ο Δίας που κι αυτοί σε σπηλιά γεννήθηκαν μάλιστα ο Μίθρας 25 Δεκέμβρη. Ρε σεις κάντε μια απλή σκέψη, αν είχατε γεννηθεί στην Κίνα ή την Τουρκία, ή στην Ινδία θα πιστεύατε άλλες παπαριές. Οι θρησκείες είναι για τις γριές, τους αγράμματους, τους τρομαγμένους και τους παλιανθρώπους. Δεν βλέπετε τον Χριστόδουλο που το γλεντάει ποικιλότροπα σε μεγάλα ξενοδοχεία, παριστάνει τον κήνσορα της ηθικής, αυτός ο ολότελα ανήθικος, τον πατριώτη αυτός ο σφουγκοκωλάριος της Χούντας. Είναι τυχαίο που η Ιεραρχία εξέλεξε τέτοιο υποκείμενο; όμοιος τον όμοιο. Εκεί οδηγεί ο Χριστιανισμός; Σε Χριστόδουλους και Ιερές Εξετάσεις; Τι σόι θεός είναι αυτός που εκπροσωπείται από τέτοιους κληρικούς;

Ανώνυμος είπε...

Καθαρός εμφανίζεται και ο νέος Πειραιώς. Όλοι οι καθαροί είναι ύποπτοι. Η ηθική είναι το έσχατο καταφύγιο των παλιανθρώπων. Μια συνέντευξή του Πειραιώς που διάβασα στα Νέα ήταν αξιοθρήνητη και σαχλαμαροειδής, και δεν με έπεισε καθόλου ειδικά στο ερώτημα περί σεξουαλικών πειρασμών. Παράλληλα αν είναι καθαρός αυτός ο διώκτης της "ηθικής παρεκτροπής", γιατί τιμά τον Καλλίνικο και γιατί δεν καταγγέλει την ανηθικότητα της Ιεραρχίας; Ηθικός που να κολυμά στο χρυσάφι και να μεθά με εξουσία και αλαζονία δεν γίνεται. Όποιος δεν αντιστέκεται στον πειρασμό του πλούτου, της περηφάνιας και της Δύναμης, δεν μπορεί ν αντισταθεί στην σάρκα.

MichalisCrete είπε...

Σημασία δεν έχει να βγαίνει κάποιος καθαρός στα λόγια αλλά να το δείχνει με τις πράξεις του.

Ανώνυμος είπε...

Ο ανώνυμος που ανέφερε την περίπτωση του νέου Πειραιώς ίσως δεν έχει υπόψη του πώς αυτός ο μητροπολίτης πήρε το απολυτήριο του από το πατριαρχείο στο οποίο ανήκε προτήτερα. Η Μπάρθα ήταν ανένδοτη και αμετάπειστη, δεν ήθελε με κανένα τρόπο να του χορηγήσει απολυτήριο για την Εκκλησια της Ελλάδας. Εξηγούσε πως αν του δινόταν απολυτήριο, η περίπτωση θα γινόταν κακό προηγούμενο για άλλους ελλαδίτες που ήθελαν κι αυτοί να επιστρέψουν στην Ελλαδική Εκκλησία. Επί μήνες πήγαιναν κι ερχόντουσαν απ' το Φανάρι υπουργοί και μητροπολίτες παρακαλώντας τη δύσκολη Μπάρθα να δόσει απολυτήριο. Η Μπάρθα όμως τα είχε στηλώσει για καλά δηλώνοντας πως δε μπορούσε να βοηθήσει, ήταν θέμα αρχής. Τελικά του το σφύριξαν του νέου Πειραιώς το μυστικό και αμέσως, γεμάτος σεβασμό και δέος, έσπευσε να καταβάλει δηνάρια πολλά στη φιλοχρήματη Μπάρθα η οποία στη θέα του χρήματος ξέχασε αμέσως το πείσμα, το θέμα αρχής και όσα άλλα έλεγε προηγουμένως. Η αδηφαγία της Μπάρθας, πασίγνωστη στους υψηλούς κύκλους της Εκκλησίας και στο υπουργείο εξωτερικών, του στοίχισε του νέου Πειραιώς τουλάχιστο 200 χιλιάδες ευρώ. Αυτά για την ιστορία.

Ανώνυμος είπε...

Να το, ιερωμένοι στρέιτ, το βρήκα. Γιατί συνεχίζετε να φωνάζετε και να αγωνιάτε για τη σταδιοδρομία σας; Δε χρειάζεται πια να αδελφοποιηθείτε προκειμένου να δείτε και σεις άσπρη μέρα. Πάρτε ο καθένας από μια σακούλα ευρώ (εκατοντάδες χιλιάδες όμως μιλάμε) και τρέξτε στην Τουρκία. Είναι αλήθεια πως η Μπάρθα, γνωστό αυτό, προτιμάει γκέι για τις θέσεις επισκόπων (Τούλα για την Απω αντολή, Σούλα στα νότια της Αμερικής, Ρούλα στον Καναδά, Λίτσα για τη Γαλλία, Νίτσα μέχρι πρότινος για την Ισπανία κτλ), αλλά και στρέιτ νάσαι δε πειράζει υπό τον ορο νάσαι φορτωμένος μια σακούλα με πολλά ευρώ. Να η λύση λοιπόν. Να τελειώνει η κλαψούρα και το παράπονο.

so what? είπε...

Αν καλώς ερμήνευσα τον κύριο καθηγητή, για όλα φταίει ο Χριστιανισμός (!) και επειδή αφορισμοί του είδους δεν με αφορούν, προχωρώ σε άλλα....Διαβάζω και ξαναδιαβάζω πρόσωπα, ονόματα, παρατσούκλια....Γιατί όλα αυτά και προς τί η συζήτηση? Είμαι σε θέση να γνωρίζω ότι η πλειάδα των μη εγγάμων είναι ομοφυλόφιλοι αλλά δεν με αφορά. Η προτίμηση τους δεν επηρεάζει την πίστη μου. Αν είναι αμαρτία, δεν είμαι εγώ ο Κριτής! Αν δεν είναι εφάμαρτη η προτίμηση τόσο καλύτερα γιαυτούς! Εκείνο που με ενδιαφέρει είναι να μην έχουν ανοιχτές τις πόρτες της κρεββατο κάμαράς τους (όπως συχνά συμβαίνει)όχι λόγω της προτίμησης αλλά επειδή πρόκειται για ιδιωτική υπόθεση.
Εν πάσει περιπτώσει, όσοι θεωρούν αμαρτία την συγκεκριμένη προτίμηση, ας προσεύχονται για τους "αμαρτάνοντες". Τόσο απλά!

Έρασμος είπε...

Και η υποκρισία τους so what δε σε αφορά; Τα "κουσούρια" που διαλαλεί και στηλιτεύει ο Πανυποκριτικώτατος Αρχιεπίσκοπός σου δεν σε αφορά; Αν δεν κάνω λάθος υπέρ παν άλλο ο Χριστός σου, καυτηρίασε την υποκρισία, κι εδώ έχουμε ένα ρεσιτάλ υποκρισίας σύσσωμου του επισκοπάτου. Απορώ αυτή η νοσηρή ατμόσφαιρα της Εκκλησίας σου και υποχρεωτικά Εκκλησίας μας αφού της πληρώνουμε φόρους και μας βάφτισε χωρίς να μας ρωτήσει δεν σε ενοχλεί; Μήπως είσαι και του λόγου σου υποκριτής;

Thomas είπε...

Μας αφορά και μας αφορά πολύ το συνδικάτο των αδελφοποιημένων και ως εκκλησιαστικό φαινόμενο και ως κοινωνικό και πιο πέρα. Είναι πολλές οι διαστάσεις του προβλήματος που έχουν αντίκτυπο και σ'αλλες κοινωνικές ομάδες. Δεν είναι μόνο άν επηρεάζει τη πίστη ενός ανθρώπου. Ο So What? δεν επηρεάζεται από την ύπαρξη και δράση ομοφυλοφίλων στούς κόλπους του κλήρου. Με γειά του και χαρά του. Αλλά στο σημείο αυτό σφάλλει διότι άλλοι επηρεάζονται άν όχι άμεσα στην πίστη τους οπωσδήποτε στην εκκλησιαστική τους συμπεριφορά και στάση. Κατά το So What? κλείστε, αρσενοκοίτες, παιδεραστές ομοφυλόφιλοι και λοιποί μη στρέιτ τις πόρτες της κρεβατοκάμαράς σας και όλα εντάξει. Και συνεχείστε όλοι το τραγουδάκι της "χριστιανικής" ψευτιάς και υποκρισίας σας.

Ανώνυμος είπε...

Αυτές τις ημέρες απεβίωσε στις Η.Π.Α. ο Τζέρρυ Φάλγουελλ (Jerry Falwell), «εξέχουσα» προσωπικότητα, ιδιαιτέρως , μεταξύ των Ευαγγελιστών και Προτεστάντων. Πάνω από 400 τηλεοπτικοί και 500 ράδιοσταθμοί με είκοσι εκατομύρια τηλεθεατές και ακροατές αναμετάδιδαν κάθε Κυριακή τα τηλεοπτικά σόου-κηρύγματα αυτού του συντηρητικού του θανατά, που, όπως συμβαίνει και με τους δικούς μας θρησκευτικούς ηγέτες, πέθανε δισεκατομυριούχος! Αυτός λοιπόν ο κήρυκας του μίσους είχε πάνω απόλα στο στόχαστρο του : γκέι, λεσβίες, φεμινίτριες και φιλελεύθερους πολιτικούς. Γι αυτόν οι γκέι ήταν η μεγαλύτερη «μαστίγα της γης». Σύμφωνα με τον Φάλγουελλ –και τώρα θα καταλάβετε καλλίτερα- επέτρεψε την τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτέμβρη κατά της Νέας Υόρκης για να τιμωρήσει μια κοινωνία που ανέχεται τους γκέι και τις λεσβίες κτλ.

θεολογώντας είπε...

Τα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης διαιρούνται σε πρωτοκανονικά και δευτεροκανονικά, δηλ. σε βιβλία με περισσότερη αξία και σε βιβλία με λιγότερη αξία για τους χριστιανούς. Το ίδιο δεν συμβαίνει όμως και για τα βιβλία της Καινής Διαθήκης. Τα Ευαγγέλια θεωρούνται ισότιμα με τις Πράξεις και τις Επιστολές. Φαντάζομαι πως η διαίρεση στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης έγινε εξαιτίας των ιστορικών γεγονότων που περιέχονται σε οριμένα βιβλία της και που αναφέρονται σε φόνους, μοιχείες κτλ. Στα βιβλία της Καινής Διαθήκης δεν έγινε τέτοια διάκριση αφού δεν περιέχουν ακραία επεισόδια φόνων, μοιχειών κτλ. Εντούτοις υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ των Ευαγγελίων και των λοιπών βιβλίων, ιδίως των Επιστολών με την ακατάσχετη συχνά ηθικολογία τους που δε παραπέμπει σε τίποτε το θεόπνευστο. Κατά την άποψη μου χρειάζεται μια θαρραλέα διαίρεση σε βαρύνοντα και μη βιβλία της Καινής Διαθήκης.

Ανώνυμος είπε...

Τι βαρύνοντα φίλε θεολόγε. Όλα είναι αβαρ'η. Ο Μπέρτναντ Ράσσελ, ειρηνιστής και φιλόσοφος τα ξετίναξε τα δήθεν θεόπνευστα που ούτε μεταξύ τους δεν συμφωνούν. Τα Ευαγγ'ελια, όπως και το Κοράνι, είναι γεμάτα αντιφάσεις, αφελείς ιστοριούλες, δυσνόητα σημεία κλπ Γι'αυτό τροφοδότησαν λογιών λογιών εγκληματικές Εκκλησίες όπως η Καθολική και η Ορθόδοξη που φτάσανε να καίνε ζωντανούς τους "αιρετικούς" και λογής περίεργες αιρέσεις. Καμμιά κοσμοθεωρία δεν πολέμησε τόσο πολύ την προόδο, την Επιστήμη, τη Δημοκρατία, την Τέχνη, τον Έρωτα, τη Φιλοσοφία και δεν έχυσε τόσο αίμα αθώων όσο ο Χριστιανισμός.

so what? είπε...

Για τους απευθυνόμενους σε μένα, η υποκρισία των εντός της διοικούσης εκλησίας με αφορά όσο με ή μας αφορά,η υποκρισία των πολιτικών και μιας ολόκληρης κοινωνίας!
Οταν ξεκινήσει η επανάσταση αλλά εφ΄όλης της ύλης και όχι επιλεκτικά, φωνάξτε με!
Δεν κατάλαβα γιατί είναι περισσότερο υποκριτές κάποιοι και λιγώτερο κάποιοι άλλοι....
Δηλαδή για να μην είμαστε υποκριτές ασχολούμαστε με το θέμα ή μήπως με αυτή την άποψη προσθέτουμε μία ακόμη υποκρισία στις τόσες άλλες?
Οσο για το ότι δεν με ενοχλεί αυτό που γίνεται πίσω από την κλειστή πόρτα της κρεβατοκάμαρας ενός εκάστου,ποιά είναι ακριβώς η πρόταση? Να μπούμε μέσα και εν ονόματι της ....δημοκρατίας να ορίσουμε σεξουαλικούς συντρόφους και στάσεις σεξουαλικής νομιμοφροσύνης? (Και φυσικά διαφωνώ με τα κουσούρια και τις άλλες αστειότητες που ακούγονται!)
Εκεί τον κρίνει Αλλος! Σαφέστατα αρμοδιώτερος ΟΛΩΝ μας!

Ανώνυμος είπε...

Αυτό που ξέρω εγώ πάντως είναι ότι αύριο η Espresso δημοσιεύει συνέντευξη του πατέρα Αβέρκιου. Είμαι περίεργος να δω τι λέει και αν θα βγάλουν και φωτογραφία του.

θεολογώντας είπε...

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα για το διάλογο μας βρίσκω την είδηση που μας έδοσε ο καθηγητής Ρούσσος σχετικά με την Επιστολή του Κλήμεντος Αλεξανδρείας, βρεθείσα από τον αμερικανό καθηγητή Σμιθ στην Παλαιστίνη. Η επιστολή, γνήσια ή ψευδεπίγραφη, περιγράφει τη τελετή της αδελφοποίησης όπως γινόταν πριν τον 5ο μ.Χ. αιώνα. Εκεί αναφέρεται ότι η κατήχηση των αδελφοποιημένων ομάδων νέων "γινόταν εντός χώρων με όλους τους νέους γυμνούς και απλώς καλυμμένους μόνο με ένα σεντόνι επί του γυμνού". Ωστόσο δε θα βιασθώ να ασπαστώ τη θεωρία του π. Αβέρκιου. Πρέπει όμως να σημειώσω τα εξής: 1) η επιστολή αποτελεί τρανταχτή επιβεβαίωση της αδελφοποίησης ως αρχαιότατης παράδοσης της Εκκλησίας, 2) η επιστολή δείχνει περισσότερο από αμυδρά ότι η αδελφοποίηση εκπροσωπούσε έννοια ευρύτερη από μια απλή "αδελφική" σχέση δύο ανδρών εφόσο εμπλέκεται το στοιχείο του γυμνού, της σάρκας. Αυτά είναι σημεία που δε μπορούν να αγνοηθούν σε μια συζήτηση που αφορά τη σχέση ομοφυλοφιλίας και αδελφοποίησης.

Kωλοσούζας είπε...

The Hellenic Radio (ERA): News in Greek, 05-02-11
[02] Κοινωνία
Καταγγελίες-βόμβες Αποκαλύψεων συνέχεια...
10/2/2005 12:32:00 μμ (Τελευταία ενημέρωση: 11/2/2005 9:58:55 πμ)

Πηγή: ΝΕΤ - ΝΕΤ 105.8 FM

Χιονοστιβάδα θυμίζουν πλέον οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις για τη δράση και τις διασυνδέσεις Βαβύλη. Σύμφωνα με στοιχεία που ήρθαν στη δημοσιότητα από το ραδιόφωνο της ΝΕΤ 105,8, ηγούμενος μονής του Αγίου Όρους έδωσε το 2002 συστατική επιστολή στον Βαβύλη, κατόπιν προτροπής του κ. Χριστόδουλου. Ο ίδιος μοναχός επιβεβαιώνει ότι είχε δεχθεί τηλεφώνημα το 1998 από τον αρχιεπίσκοπο προκειμένου να γίνει δεκτός ο Βαβύλης στη μονή. Σε ανακοίνωση της η Αρχιεπισκοπή επιβεβαιώνει την αποκάλυψη, κάνει λόγο για ποιμαντική ενέργεια και προσθέτει ότι λόγω των εξαιρετικών σχέσεων, που είχε και έχει ο κ. Χριστόδουλος με την οικογένεια του Βαβύλη, τον έστειλε εκεί για πνευματική στήριξη. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν δύο νέα έγγραφα, που παρουσίασε η τηλεόραση της ΝΕΤ, τα οποία φωτίζουν τις δοσοληψίες του ανθρώπου με τα πολλά ονόματα, με την ΕΛΑΣ. Στο μεταξύ, διατάχθηκε κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα για όλα τα δημοσιεύματα που αφορούν τον Βαβύλη.

Εξελίξεις στην υπόθεση Βαβύλη

Νέα στοιχεία για τις διασυνδέσεις του καταζητούμενου Απόστολου Βαβύλη με ιερωμένους είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας. Όπως προκύπτει από έγγραφο, που αποκάλυψε ο δημοσιογράφος της ΝΕΤ 105,8 Νίκος Γαραντζιώτης ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος είχε στείλει τον Βαβύλη στη Μονή Γρηγορίου, στο ʼγιο Όρος το 1998, κάτι που δείχνει, παρά τις αρχικές διαψεύσεις της Αρχιεπισκοπής, ότι ο Βαβύλης από το 1987 που είχε πάρει την πρώτη συστατική επιστολή από τον τότε μητροπολίτη Δημητριάδος, συνέχισε να έχει επαφές με τον κ. Χριστόδουλο.

Μάλιστα, το γεγονός επιβεβαίωσε και ο ηγούμενος της μονής, αρχιμανδρίτης Γεώργιος, ο οποίος μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό δήλωσε, ότι ο κ Χριστόδουλος, πράγματι επικοινώνησε τηλεφωνικά μαζί του προκειμένου να του ζητήσει να δεχτεί τον Βαβύλη στο μοναστήρι. Ο ίδιος ηγούμενος αποκάλυψε ότι είχε δώσει το 2002 συστατική επιστολή στον Βαβύλη, στην οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων στην πρώτη συνάντηση που είχε μαζί του, αλλά και σε αυτές που ακολούθησαν με σκοπό την εξομολόγηση. "Έκτοτε ήλθεν ενταύθα και άλλας φοράς δια τον ίδιον λόγον. Εκ των συναντήσεων τούτων διαπίστωσα ότι πρόκειται περί εντίμου και ηθικού ανδρός με αρχάς χριστιανικάς" αναφέρεται στο κείμενο της επιστολής η οποία του χορηγήθηκε για να την χρησιμοποιήσει σε δίκη.

Από την πλευρά της, και η Αρχιεπισκοπή με ανακοίνωση της επιβεβαίωσε το νέο αυτό στοιχείο επισημαίνοντας, ότι εξαιτίας των πολύ καλών σχέσεων, που είχε και συνεχίζει να διατηρεί ο Αρχιεπίσκοπος με την οικογένεια του Βαβύλη έστειλε το γιο τους για πνευματική στήριξη και συμπαράσταση στο ʼγιο Όρος, όπως κατά καιρούς πράττει και με άλλους νέους που επιθυμούν να επισκεφθούν το ʼγιο Όρος.

"Γίνεται αντιληπτό πως εκείνοι που επιχειρούν να ερμηνεύσουν αυτές του ποιμαντικού χαρακτήρα ενέργειες με κοσμικά και μόνο κριτήρια είτε αδυνατούν να ερμηνεύσουν το περιεχόμενό τους είτε σκοπίμως το παρερμηνεύουν", καταλήγει η ανακοίνωση.

Καταγγελία για μητροπολίτη ιδιοκτήτη αντρικού πορνείου

Επίσης, άλλη μία καταγγελία-βόμβα έγινε στη ΝΕΤ 105,8 δια στόματος του γ.γ. του Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδας Ευστάθιου Κολλά, ο οποίος αποκάλυψε ότι είχε ενημερώσει τον αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο, χωρίς όμως να εισακουστεί, ότι ένας υποψήφιος μητροπολίτης διατηρούσε πορνείο ανδρών. "Είναι ελάχιστοι, όσοι δημιουργούν προβλήματα στην Εκκλησία και είναι αυτοί, που μπήκαν στην Εκκλησία για να κρύψουν με τα ράσα τους τις βρωμιές τους και τις κοιλιές τους", δήλωσε ο πατήρ Κολλάς και συμπλήρωσε, "ανησυχώ ποιοι θα είναι αυτοί, που θα αναλάβουν την κάθαρση. Ποιοι διαθέτουν καθαρά χέρια για να κάνουν κάτι τέτοιο. Από τους αρχιερείς δεν περιμένω τίποτα. Πρέπει να συγκροτηθεί ένα εκκλησιαστικό δικαστήριο από επισκόπους, έγγαμους ιερείς και πιστούς".

MichalisCrete είπε...

Επίσης οσον αφορά την αντιμετώπιση των ομοφυλοφίλων απο την εκκλησία ας πούμε....Γεννιέσαι ομοφυλόφιλος,δεν γίνεσαι.Με αυτήν την λογική δεν θα έπρεπε να γίνεται διάκριση με βάση το χρώμα ματιών ή μαλλιών ή ακομα και με τον τύπο σώματος του ανθρώπου δηλαδή αν είναι ψηλός ή κοντός κτλ;
Ή μήπως πρέπει να γίνεται διαχωρισμός επειδή δεν υπάρχει αποδοχή του οτι ο κάθε άνθρωπος γεννιέται με διαφορετικά χαρακτηριστικά απο τον άλλο;

so what? είπε...

O πατήρ Ευστάθιος Κολλάς ο οποίος διατείνεται ότι ενημέρωσε τον αρχιεπίσκοπο για την ύπαρξη ανδρικού πορνείου, εφόσον ο προκαθήμενος εκώφευσε, πως το ανέχεται και δεν βγαίνει να καταγγείλει ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΑ και ΟΝΟΜΑΤΑ?
Μήπως αυτή η επιλεκτική σιωπή του έχει σχέση με το γεγονός ότι ο αρχιμανδρίτης Αθανάσιος Κολλάς της μητροπόλεως Δημητριάδος, που είναι αδελφός του, προσπαθεί (παντοιτρόπως)να γίνει μητροπολίτης?
Το λέω επειδή και οι κρίνοντες κρίνονται και επειδή οι λεονταρισμοί είναι σύνηθες φαινόμενο...

Ανώνυμος είπε...

Τι να καταγγείλεις στη χώρα του κουκουλώματος;




Στα 86 του χρόνια και έπειτα από σαράντα συναπτά έτη στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Παντελεήμων καλείται να λογοδοτήσει ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων Ναυπλίου για υπεξαίρεση σε βάρος του Δημοσίου ποσού άνω των 100 εκατομμυρίων δραχμών.

Στις 17 Νοεμβρίου 2005 ο Μητροπολίτης θα καθήσει στο εδώλιο με συγκατηγορουμένους πέντε ιερείς και την οικονόμο του κυρία Ευδοξία Μοναστηριώτη, γνωστή στους κύκλους της Μητρόπολης ως κυρία Λούλα.

Ο Μητροπολίτης Κορίνθου Παντελεήμων, κατά κόσμον Νικόλαος Καρανικόλας, ο οποίος το 1958 έγινε Επίσκοπος Αχαΐας και από το 1965 κατέχει τον Μητροπολιτικό Θρόνο της Κορίνθου, κατηγορείται ότι «ενεργώντας με πρόθεση, ιδιοποιήθηκε παράνομα και ενσωμάτωσε στην περιουσία του το συνολικό χρηματικό ποσό των 100.938.631 δραχμών, που ισοδυναμεί με 296.225 ευρώ, το οποίο είχε λάβει και κατείχε λόγω της ιδιότητάς του, με αντίστοιχη ζημία της Ιεράς Μητροπόλεως στην οποία υπηρετεί, καθώς και των υπαγομένων σε αυτή ιδρυμάτων». Τα χρήματα που κατηγορείται ότι ιδιοποιήθηκε «είχαν κατατεθεί κατ' εντολήν του σε υποκαταστήματα διαφόρων τραπεζών (Πίστεως, Ιονικής, Εργασίας), σε οικείους λογαριασμούς που είχαν ανοιχθεί στο όνομά του και όχι στο όνομα του αντίστοιχου νομικού προσώπου κατά παράβαση της υφιστάμενης Δημοσιολογιστικής Νομοθεσίας».

Μάλιστα για να επιτύχει τους σκοπούς τους, σύμφωνα με το παραπεμπτικό βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών Ναυπλίου, μετήλθε «ιδιαίτερα τεχνάσματα».

Το εντυπωσιακότερο όλων εκείνων που αναφέρονται στο κατηγορητήριο είναι ότι ο μητροπολίτης «αξιοποίησε» την πλημμύρα του 1997 στην Κόρινθο. Κατηγορείται ότι με έγγραφο που κατήρτισε και στη συνέχεια κατέθεσε στις αρμόδιες αρχές βεβαίωσε ψευδώς ότι η θεομηνία κατέστρεψε βιβλία, έγγραφα και παραστατικά που αφορούσαν τα οικονομικά της Μητρόπολης.

Σύμφωνα με τους Εφέτες «από την πλημμύρα της 12.1.1997 ουδεμία καταστροφή υπέστησαν τα φερόμενα ως καταστραφέντα ως άνω βιβλία και στοιχεία. Στην πράξη του δε αυτή προέβη προκειμένου να καταστήσει ανέφικτο τον εκ μέρους του υπουργείου Οικονομικών έλεγχο της οικονομικής διαχείρισης της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου».

Και πού πήγαν βιβλία και στοιχεία αφού δεν καταστράφηκαν; Ο Μητροπολίτης Παντελεήμων φέρεται να τα πακετάρισε σε σακούλες σκουπιδιών και τα πέταξε σε κάδους σκουπιδιών, κατά μήκος της εθνικής οδού Κορίνθου - Αθηνών, με τη βοήθεια της οικονόμου του κ. Λούλας.

Οι εφέτες περιγράφουν την εμπλοκή της στην υπόθεση ως εξής: «H Ευδοξία Μοναστηριώτη κατά το χρονικό διάστημα από τον μήνα Φεβρουάριο ως και Δεκέμβριο 1997 με πρόθεση παρείχε στον συγκατηγορούμενό της Παντελεήμων Καρανικόλα, άμεση συνδρομή στην καταστροφή εγγράφων κατ' εξακολούθηση, με σκοπό την προσπόριση αθέμιτου οφέλους... H ίδια, ηθελημένα και επιδιώκοντας τον ίδιο, με τον συγκατηγορούμενό της Μητροπολίτη, σκοπό μετέφερε μαζί του σε σακούλες απορριμμάτων τα βιβλία και τα παραστατικά, από τα πορτ παγκάζ των αυτοκινήτων, στους κάδους της εθνικής οδού, μέσα στους οποίους και τις πέταγε σταδιακά. Χωρίς τη δική της άμεση συνδρομή, θα ήταν αδύνατη εκ μέρους του συγκατηγορουμένου τους Παντελεήμονα Καρανικόλα η πραγμάτωση της αξιόποινης πράξης της καταστροφής εγγράφων κατ' εξακολούθηση...». Κατηγορούμενοι στην υπόθεση είναι επίσης οι ιερείς Παναγιώτης Μπρίνιας, Πέτρος Ρούσσος, Θεόδωρος Κεραμίδας, Νικόλαος Πολύζος και Γεώργιος Λαλιώτης.

Στη δίκη που αναμένεται να ξεκινήσει στις 17 Νοεμβρίου είναι αμφίβολο αν θα είναι παρόντες τόσο ο κατηγορούμενος μητροπολίτης, λόγω του προχωρημένου της ηλικίας του, όσο και η οικονόμος του κυρία Ευδοξία Μοναστηριώτη, η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας. Ο Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Παντελεήμων, είτε ο ίδιος είτε διά των πληρεξουσίων συνηγόρων του, θα αρνηθεί το σύνολο των κατηγοριών που του αποδίδονται. Σύμφωνα με το περιβάλλον του τα χρήματα τα οποία κατηγορείται ότι υπεξαίρεσε σε βάρος του ελληνικού Δημοσίου, όχι μόνο δεν έχουν υπεξαιρεθεί, αλλά αντιθέτως έχουν αξιοποιηθεί σε «άγιους» σκοπούς.

Οι ίδιοι κύκλοι αναφέρουν ότι ο Μητροπολίτης Κορίνθου, ο αρχαιότερος μητροπολίτης σήμερα, αποτελεί «μορφή» στον χώρο της ελληνικής Εκκλησίας και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να σχετίζεται με όσα τον κατηγορούν.

MAPIA ΤΣΩΛΗ




Το ΒΗΜΑ, 09/10/2005 , Σελ.: A42
Κωδικός άρθρου: B14586A422
ID: 272991

Thomas είπε...

Για ποιά κάθαρση μιλάει ο π. Ευστάθιος Κολλάς; Από παιδί ακούω για κάθαρση και μόνο περισσότερα σκάνδαλα κάθε είδους παρατηρώ. Ο π. Κολλάς δε βλέπει ότι το καράβι βουλιάζει όλο και βαθύτερα;

Ας του κάνουμε όμως το χατήρι για χάρη της κουβέντας. Ας πούμε ότι το υπερλεκεδιασμένο ανώτερο ιερατείο αποφασίζει κάποτε να κάνει κάθαρση και την αναθέτει σε άσπιλους ιερωμένους αν υπάρχουν ακομη. Από πού ν' αρχίσουν αυτοί και πού να τελειώσουν; Θα κάνουν κάθαρση της Εκκλησίας της Ελλάδας μόνο ή και των άλλων ελληνικών ορθοδόξων Εκλησιών του εξωτερικού (πατριαρχεία Κωνσταντινούπολης και Ιεροσολύμων) που πανε να εκραγούν από την ανομία και τα σκάνδαλα; Διότι με μια κάθαρση στην Εκκλησία της Ελλάδος δεν λύνεται το πρόβλημα. Αλλά όλοι γνωρίζουμε πολύ καλά πως κάθαρση εδώ και κάθαρση εκεί, είναι χίμαιρες εαρινής νύχτας.

Αερολογεί πάλι, μου φαίνεται, ο π. Κολλάς για κατανάλωση και αυτοδιαφήμηση.
Ν'αφήσει λοιπόν τα όνειρα περί κάθαρσης και να καταπιασθεί με τα πραγματικά προβλήματα των ιερωμένων της κατηγορίας του. Ισως μπορέσει έτσι να ωφελήσει λίγο.

Ανώνυμος είπε...

Ο καθηγητής Α. Ρούσσος τονίζει ότι οι ομοφυλόφιλοι καταδιώχθηκαν άγρια από την Εκκλησία στη διάρκεια του Μεσαίωνα, μέχρι και θανατώσεις είχαμε.
Αυτό συνέβαινε άραγε μόνο στην Παπική Εκκλησία ή έχουμε μαρτυρίες για παρόμοια φαινόμενα και στο χώρο της ανατολικής Εκκλησίας; [Χρ.]

Ανώνυμος είπε...

Ασφαλώς. Αναφέρονται ποινές θανάτωσης που θεσπίστηκαν νομοθετικά και καβλοκοπίες ακόμη και επισκόπων ομοφυλόφιλων. Αν σε ενδιαφέρουν πιό συγκεκριμένα να ψάξω. Το κάθαρμα ο Κωνσταντίνος και ο Μ.Θεοδόσιος αν και ο ίιος ομοφυλόφιλος θέσπισαν θανατικές ποινές. Πάντα με τις ευλογίες της Εκκλησίας.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμε, σ'ευχαριστώ για τις πληροφορίες
Μ'ενδιαφέρει το θέμα πολύ. Μέχρι τώρα γνώριζα για εκτελέσεις αιρετικών (Βογομήλων π.χ.) στο Βυζάντιο. Δεν είχα υπόψη μου και εκτελέσεις ομοφυλοφίλων. [Χρ.]

Ανώνυμος είπε...

Φίλε ανώνυμε ιδού μερικές πληροφορίες. Στην "νεαρά" του πατριάρχη Κωνσταντινούπολης άγ.Αθανάσιου του Α΄, που επικυρώθηκε από τον αυτοκράτορα Ανδρόνικο Β΄ το 1305, προτείνεται στην πολιτεία "εκδικείσθαι νομίμως" την "αρρενομανίαν", δηλαδή να επαναφέρει την θανατική ποινή . Στο "Πηδάλιον" αφού επισημανθεί η διαπίστωση του αγ.Ιερωνύμου πως η ομοφυλοφιλία ήταν η αιτία που καθυστέρησε η ενανθρώπιση του θεϊκού υιού, ενοχοποιείται ο ίδιος ο Θεός που "προστάζει εις το Λευϊτικόν να θανατώνονται οι αρσενοκοίται" και σημειώνεται νοσταλγικά: "δια τούτο και οι ευσεβείς βασιλείς εις τον θείον τούτον νόμον ακολουθούντες εθανάτωναν τους αρσενοκοίτας. ΟιΙουστινιανός και Μέγας Θεοδόσιος πρότερον εγύμνωναν τους αθέους αρσενοκοίτας από όλα των τα υπάρχοντα, έπειτα τους επόμπευαν και ούτω τους έδιδαν πικρόν θάνατον. Ο δε Ουαλεντιανός ενώπιον πάντων κατέκαιε τους αρσενοκοίτας" .

Ανώνυμος είπε...

Επίσης: Από το πολύ καλό διαδικτυακό περιοδικό 10% του Λύο Καλοβρυνά:
Η Ομοφυλοφιλία στο Βυζάντιο
Μήπως εμαλακίσθης με χέρι αρσενικόν;

του Νίκου Μελά

Επί χιλια χρόνια το μίασμα της των Σοδόμων ασέλγειας ήταν υπεύθυνο για κάθε κακό και συμφορά που έπληττε τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία. Νομοθέτες και κλήρος είχαν αναλάβει τη σωτηρία της.

Η εβραιοχριστιανική κληρονομιά του Βυζαντίου, με δεδομένη την εχθρική της στάση απέναντι στους ομοφυλόφιλους, δεν άφηνε πολλά περιθώρια ανοχής για σεξουαλικότητες που παρέκκλιναν από το θεάρεστο ετεροφυλόφιλο πρότυπο. Οι Πατέρες της Εκκλησίας έχουν συγγράψει κατεβατά ποινών για την ομοφυλοφιλία, πράγμα που αν μη τι άλλο αποδεικνύει έμμεσα την μεγάλη της εξάπλωση σε όλα τα κοινωνικά στρώματα και φυσικά (αν όχι ιδιαίτερα) στον κλήρο.

Η μεταστροφή της κοινωνίας από την ανοχή της ομοφυλοφιλίας, που επικρατούσε στον αρχαίο κόσμο, στην ποινική καταδίκη της, έγινε στα χρόνια του 'φωτισμένου' αυτοκράτορα Ιουστινιανού, στις αρχές του 6ου αιώνα. Κατά τους πρώτους χρόνους της βασιλείας του (528-529) ο αυτοκράτορας εξαπέλυσε έναν άνευ προηγουμένου διωγμό των ομοφυλοφίλων. Αρκούσε μια απλή καταγγελία από έναν πολίτη για να οδηγηθεί σε μαρτυρικό θάνατο οποιοσδήποτε, ακόμη και αθώος. Οι διαδικασίες ήταν συνοπτικές, χωρίς καμία επίφαση νομιμότητας και η ποινή για το "αδίκημα" ήταν η 'καυλοτομία', η εισαγωγή αιχμηρών καλαμιών στα γεννητικά όργανα και η διαπόμπευση . Ο σύγχρονος ιστορικός Προκόπιος πάντως μας πληροφορεί ότι πίσω από το πρόσχημα της ηθικής κρύβονταν άλλα κίνητρα: η εξόντωση των πολιτικών αντιπάλων του Ιουστινιανού και της Θεοδώρας (σύμφωνα και με έναν άλλο ιστορικό: "πολλοί των μεγιστάνων, των δε αρχιερέων ουκ ολίγοι οικτρώς ετελεύτησαν").

Η νομοθετική πολιτική του Ιουστινιανού αποκρυσταλλώθηκε σε δύο νόμους (νεαρές), την αυστηρότερη από τις οποίες εμπνεύστηκε ο αυτοκράτωρ από το μεγάλο σεισμό του 557 και την επακόλουθη επιδημία πανώλης. Και τα δύο φαινόμενα εξηγήθηκαν ως οργή του Θεού για τις κάθε είδους αμαρτίες των κατοίκων. Από τότε και μέχρι την πτώση του Βυζαντίου, ως ποινή της ομοφυλοφιλίας ορίστηκε και για τους δύο δράστες ο δια ξίφους θάνατος, ενώ η 'καυλοκόπηση' θεσπίστηκε ως η τυπική ποινή για την κτηνοβασία. Επιπλέον, από την εποχή του Ιουστινιανού το θέμα της ομοφυλοφιλίας έγινε κοινωνικό ταμπού και η ομοφυλοφιλική ποίηση (η 'παιδική Μούσα') εξαφανίστηκε από τις ανθολογίες.

Παρ' όλα αυτά, φαίνεται ότι ο διωγμός δεν επαναλήφθηκε στην Αυτοκρατορία και με την πάροδο του χρόνου διευρύνθηκαν τα όρια ανοχής της κοινωνίας στο θέμα της ομοφυλοφιλίας. Έτσι, παρότι οι αναφορές δεν εξέλειπαν, ο αριθμός τους ελαττώθηκε αισθητά, ενώ αυξήθηκε το ενδιαφέρον για το "ενδιάμεσο φύλο" των ευνούχων. Οι ευνούχοι, τυπικά και νομικά άνδρες, είχαν νομοθετικά αναγνωρισμένες ιδιομορφίες με αξιώματα και τίτλους που προορίζονταν αποκλειστικά σε αυτούς. Παρά την υποτιθέμενη σεξουαλική τους ουδετερότητα, οι ευνούχοι "εν γυναιξί τα ανδρών και εν ανδράσι των γυναικών εκπληρούσι" εκούσια ή, σε περίπτωση που είναι σκλάβοι, δια της βίας. Συχνά η ομορφιά τους προκαλούσε τόσο θαυμασμό και έντονα συναισθήματα ώστε ο μεγαλύτερος βυζαντινός κανονολόγος και πατριάρχης Αντιοχείας, Θεόδωρος Βαλσαμών, τον 12ο αιώνα έγραψε τέσσερα ποιήματα για έναν νεαρό ευνούχο για τον οποίο ζητούσε την προστασία της Αγίας Τριάδος: "ευνουχοπουλίδιον ημών δε σκέποι Θεού τρισυπόστατος αγία φύσις"!

Η συν τω χρόνω αλλαγή στα κοινωνικά ήθη αντανακλάται και στη (σχετική) ηπιότητα με την οποία τιμωρείται η ομοφυλοφιλία από νεότερους κανονολόγους. Από τα 18 χρόνια ακοινωνησίας που επέβαλλε ο Γρηγόριος Νύσσης και τα 15 του Μεγάλου Βασιλείου, ήδη τον 8ο αιώνα προτείνονται μόνον δύο, ενώ τον 14ο αιώνα προτείνονται τρία χρόνια ακοινωνησίας, ξηροφαγίας το βράδυ και διακοσίων μετανοιών καθημερινώς.

Τους άγιους πατέρες απασχολούν επίσης πολύ σοβαρά διάφορες παραλλαγές της ομοφυλόφιλης σεξουαλικής επαφής, τις οποίες αναλύουν με λεπτομέρεια: "...και περί μαλακίας, ης δύω εισίν αι διαφοραί. Μια μεν η δια οικείας χειρός ενεργουμένη, ετέρα δε η δι' αλλοτρίας". Ο εξομολογητής πρέπει να ρωτήσει τον εξομολογούμενο "μήπως εμαλακίσθης με χέρι αρσενικόν ή εσύ εμαλάκισες αυτόν;" Κάτι τέτοιο "επιτιμάται ημέρας 60, ξηροφαγίαν καθ' εκάστην και μετανοίας 100". Προβληματισμός επικρατεί πάντως για τη βαρύτητα της ποινής που θα πρέπει να επιβληθεί στον άνδρα ο οποίος θα κάνει στοματικό έρωτα με Μωαμεθανό και θα δεχτεί το σπέρμα του τελευταίου στο στόμα του.

Στα μοναστήρια, όπου οι ιδιότυπες συνθήκες συμβίωσης μπορούσαν να οδηγήσουν σε ομοφυλόφιλη σεξουαλική επαφή, ίσχυαν αυστηροί κανόνες συμπεριφοράς. Η απομόνωση δύο μοναχών έπρεπε να αποφεύγεται με κάθε τρόπο, όπως και οι επισκέψεις ή η διανυκτέρευση σε ξένα κελιά, η είσοδος στο μοναστήρι παιδιών, αγενείων και ευνούχων (καθώς και θηλυκών ζώων για κάθε ενδεχόμενο).

Παρότι η γυναικεία ομοφυλοφιλία απουσιάζει εντελώς από τα νομικά κείμενα του Βυζαντίου, οι ομοφυλοφιλικές σχέσεις ανάμεσα σε μοναχές είναι ένα ακανθώδες θέμα με το οποίο ο εξομολόγος καλείται να καταπιαστεί. Οι άγιοι πατέρες έχουν έτοιμες τις ερωτήσεις: "Μήπως έτυχε να κάνεις συγκοιλισμόν με άλλην γυναίκα;". Γιατί "εάν πέση με άλλην γυναίκα μια επάνω εις την άλλην γι' αμαρτίαν [...] εάν γυνή συγγένηται μετ' άλλης γυναικός [...] εάν δύο γυναίκες υπνώσωσιν άμα και δράξηται η μία της ετέρας τους μασθούς και καβαλικεύση αυτήν" ή γίνει "μετά χειρός μαλακία..." τότε οι ποινές κυμαίνονται από νηστεία σαράντα ημερών μέχρι ακοινωνησία δύο ετών και 100 μετάνοιες την ημέρα. Είναι ξεκάθαρο ότι η γυναικεία ομοφυλοφιλία είναι λιγότερο σημαντική και λιγότερο μεμπτή από την ανδρική.

Πολλούς αιώνες μετά το σεισμό της Κωνσταντινουπόλεως, η ομοφυλοφιλία εξακολουθεί να θεωρείται αιτία για γεωλογικά φαινόμενα, καθώς και για κάθε είδους συμφορές. Σεισμοί επί Λέοντος του Σοφού τον 10 αιώνα, άλλοι στην Κρήτη το 1508, τα δεινά του κράτους, η πτώση της Αμμοχώστου στους Τούρκους, όλα οφείλονται στην ομοφυλοφιλία των πολιτών, η οποία, παρά τις άοκνες προσπάθειες νομοθετών και κλήρου, παραμένει ανά τους αιώνας ένα ακαταμάχητο "κουσούρι".

Ανώνυμος είπε...

What's up, its pleasant post concerning media print, we all know media is a wonderful source of data.

My homepage :: natural cellulite treatment